אילו חברות ידווחו השבוע בוול סטריט והאם השוק יתאושש?

לאחר שמקדונלדס, ג'נרל אלקטריק, מיקרוסופט וגוגל איכזבו ולא הצליחו לעמוד בתחזיות, רבים תוהים האם השבוע הנוכחי ישא עימו בשורות חיוביות יותר מבחינת דוחות החברות ויצליח לשפר את אווירת הנכאים בשווקים?

עונת הדוחות של הרבעון השלישי מסתמנת כאחת הגרועות ביותר בשנים האחרונות. לאחר שמקדונלדס ,IBM , ג'נרל אלקטריק ,מיקרוסופט וגוגל , איכזבו ולא עמדו בציפיות האנליסטים, רבים שואלים את עצמם האם השבוע הנוכחי ישא עימו בשורות טובות יותר מבחינת דיווחי החברות, ויסייע לשפר את האווירה העגומה בשווקים.

בשבוע הנוכחי עונת הדוחות נכנסת לקצב מהיר, כאשר 8 חברות הנכללות במדד הדאו ג'ונס ו-155 חברות ב-S&P 500 צפויות לפרסם את תוצאותיהן, אולם כולם נושאים את עיניהם לעבר תוצאותיה של ענקית הטכנולוגיה אפל.

אז האם עונת הדוחות באמת כל כך גרועה? לפי הנתונים הסטטיסטים, "רק" 38% מהחברות ב-S&P 500 שדיווחו בשבוע החולף עקפו את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, בהשוואה ל-41% מאדז החלה עונת הדוחות, והרבה מתחת ל-62%, הממוצע הכללי.

עם זאת, בשורת הרווח הנתונים קצת חיוביים יותר. כ-62% מהחברות שדיווחו בשבוע החולף הצליחו לעקוף את תחזיות הרווח בשורה התחתונה, בהתאם לממוצע הכללי. זאת,. לעומת 60.3% מאז תחילת עונת הדוחות.

אז אילו חברות צפויות לדווח השבוע? ביום שני צפויה לדווח ענקית ייצור המיכון הכבד קטרפילר על רווח של כ-90 סנט למניה. ווסטרן דיגיטל תדווח לאחר המסחר, כאשר צפי האנליסטים עומד על רווח של 2.3 דולרים למניה. עוד באותו היום יאהו תדווח לאחר המסחר וצפויה לרשום רווח של 26 סנט למניה.

ביום שלישי לפני פתיחת המסחר תדווח חברת הענק 3M , וצפויה לרשום רווח של 1.65 דולרים למניה. גולת הכותרת באותו היום תהיה פייסבוק , שתדווח לפני המסחר וצפויה לרשום רווח של 11 סנט למניה. גם Gilead Sciences , חברת ביוטק מעניינת, צפויה לפרסם את דוחותיה לפני המסחר ולרשום רווח של 94 סנט למניה.

ביום רביעי תדווח חברת המשחקים המקוונים זינגה , אך עיני המשקיעים יהיו נשואות לעבר דוחותיה של אפל ביום חמישי לאחר סיום המסחר. לאחר שפיספסה את התחזיות בעונת הדוחות הקודמת ונכנסה למהלך ירידות, המשקיעים תוהים האם היא תצליח לעמוד הפעם בתחזית רווח של 8.85 דולרים למניה ותסייע לאושש מעט את סקטור הטכנולוגיה ואת האווריה בוול סטריט.