IDC: בטר פלייס צריכה להקים אופרציית ליסינג עצמאית

חברת המחקר קובעת שהקיפאון השיווקי של הרכב החשמלי בארץ נובע ממחסומים, שמציבות חברות הליסינג הגדולות ■ "השוק הישראלי נשלט על ידי אוליגרכיה של חברות ליסינג"

חברת המחקר IDC קובעת במאמר חדש שפורסם בחו"ל כי הבעיות, שבהן נתקלה בטר פלייס ושהובילו להדחתו של שי אגסי, נובעות ממבנה שוק הרכב הישראלי. במאמר שפרסם אנליסט הבכיר סם יפה מחטיבת האנרגיה של IDC נקבע כי "המודל העסקי של החברה עדיין הגיוני מאד ומייצר כסף. הבעיה נמצאת ביישום התוכנית השיווקית של החברה. השוק הישראלי מוחזק כבן ערובה על-ידי אוליגרכיה קטנה של חברות ליסינג".

בטר פלייס בחרה להשתמש בחברות הליסינג האלה כמפיצות שלה אך מבלי לשתף אותן במספיק רווחים. חברות הליסינג הסתייגו מהתפקיד של "מתווכות" והקפיאו את בטר פלייס מחוץ לשוק".

האנליסט של IDC מעריך, כי הפתרון בו צריכה לנקוט בטר פלייס הוא "או למצב מחדש את פעילותה בישראל כמתחרה ישירה בחברות הליסינג או לנסח מחדש את ההסכמים שלה עימן". לדברי האנליסט "זהו פיתרון קל יחסית יוביל לחדירת שוק יעילה יותר ולהצפה של מכירות". האנליסט של IDC מעריך כי בטר פלייס תצליח בסופו של דבר ואף תעמוד בפני תחרות על רשתות ההטענה".