עובדי "מעריב" יפרסמו בעיתון את התנגדותם למתווה העסקה

כך הוחלט בתום אסיפת עובדים סוערת שנערכה הערב בעקבות פרסום מתווה העסקה למכירת העיתון לשלמה בן-צבי, במסגרתה יפוטרו כ-600 עובדים

בתום אסיפת עובדים סוערת שנערכה הערב (ב'), עובדי "מעריב" החליטו לפרסם מחר (ג') מעל דפי העיתון את אי-הסכמתם לעסקה למכירת "מעריב" לשלמה בן-צבי, במתווה הנוכחי שלה שהוצע על-ידי הנאמנים, ובנוסף להדגיש את חשיבותו של העיתון ועובדיו.

"מחר הוא יום גורלי בבית המשפט", אמר חגי מטר, יו"ר ועד העיתונאים של "מעריב". "אנחנו נערכים ליום זה זמן רב, מאז שהתברר לנו גודל המשבר. בשבועות האחרונים היינו בקשר עם הנאמנים ועם כל הגורמים המעורבים. ישבנו כל נציגי הוועדים עם הנאמנים בדיונים על ההצעות השונות, ולמרות זאת המליצו הנאמנים על עסקת מכירה מעל הראש שלנו. העסקה קצת יותר טובה מזו שהוצעה בסיבוב הקודם, אך היא לא מספיק טובה. אנחנו לא מוכנים שיסגרו מעל הראש שלנו".

ועד העובדים ציין עוד כי התבשר על-ידי הנאמנים כי בתקופת ההקפאה הנאמנים מתכוונים לפטר 40 עובדים ולקצץ בשכר, ולכך מתנגד הוועד בכל תוקף.

"אנחנו לא מוכנים לכך. אנחנו הצענו שהקיצוץ יהיה ברמות השכר הגבוהות ביותר. המנכ"ל ואחרים פנו לנאמנים ואמרו שלא יכול להיות שרק הם ישאו בנטל, והנאמנים נענו להם ואמרו שיהיה קיצוץ לכולם של 6%. אנחנו לא מסכימים לכך בשום אופן", אמרו בוועד העובדים.

עמדת ועד העובדים כרגע באופן ברור היא להתנגד לעסקה. "מחר ב-8:30 נגיע לבית המשפט. אנחנו רוצים להבטיח מקסימום עובדים, מקסימום תנאים וחופש עיתונאי", אמרו בוועד.

מוקדם יותר היום, לאור הודעת הנאמן ד"ר שלמה נס על מתווה העסקה למכירת העיתון, מסר ועד העובדים כי "ההצעה החדשה מהווה שיפור קל לעומת ההצעה הקודמת, אולם לטעמנו לא די בכך. אנו ממשיכים לנהל משא-ומתן עם כלל הגורמים, במטרה להמשיך לשפר את ההצעות הן מבחינת זכויות עובדים והן מבחינת חופש העיתונות".

על-פי גורם בוועד, "זו הצעה מאוד רעה לעובדים. הוא מדבר על 330 עובדים מתוך 800, ולא מובטח לנו דבר. לא דובר דבר על הסכם קיבוצי שדרשנו, המשכיות תעסוקה וקליטה של מקסימום עובדים. נגיע לבית המשפט ונביע התנגדות לעסקה. לא ייתכן שישלחו 600 עובדים הבייתה בגלל שיש הצעה יותר משתלמת לנאמן".