ירכוש את בית"ר ירושלים? "אלי טביב שוקל את צעדיו"

בתום פגישה בין טביב לבין נציגיה של בית"ר, הודיעה הקבוצה כי "טביב שוקל האפשרויות בהתחשב בתקנוני ההתאחדות, וישתדל לקבל החלטה בתוך זמן קצר"

האם אלי טביב ירכוש את בית"ר ירושלים? איש העסקים, שמנהל בתקופה האחרונה מו"מ מתקדם לרכישת הקבוצה מידיו של ארקדי גאידמק וכבר עבר על הספרים שלה, ערך היום פגישה עם נציגי המועדון, ממנה עולים ספקות לגבי ההמשך המוצלח של התהליך.

הפגישה נערכה במשרד של פרקליטו, יורם זמיר, ובה השתתפו נציגו של גאידמק, ישראל גולדשמידט, יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, ונציגיו, חיים נבון ואלעד אייזנברג. בתום הפגישה, הוציאה בית"ר ירושלים הודעה רשמית בזו הלשון: "לאחר שנערכה פגישה של הצדדים ביחד עם אנשי הכספים ועורכי דין, נסקר מצב המועדון בהיבטים הכספיים והאחרים, אלי טביב שוקל את צעדיו ואת האפשרויות, בהתחשב בתקנוני ההתאחדות, וישתדל לקבל החלטה בתוך זמן קצר".

מלבד ההשקעה הכספית שתידרש לטביב בבית"ר, גם ענייני התקנון יעמדו על הפרק. כפי שפורסם החודש ב"גלובס", מספר עניינים תקנונים עשויים להשפיע על מידת ההצלחה של טביב לרכוש את בית"ר: הראשון הוא כתב אישום שהוגש נגדו ב"תיק הנער" - תקיפת נער ליד ביתו, פציעה בנסיבות מחמירות, השמדת ראיה ושיבוש חקירה. למרות שהוא טרם הורשע בתיק הזה, גורמים בהתאחדות הבהירו כי יהיה בעייתי להעביר בעלות לאדם שמתנהל נגדו הליך פלילי.

עניין נוסף שעשוי להקשות על טביב במלאכת רכישת בית"ר הוא העובדה שהוא עדיין הבעלים בפועל של הפועל ת"א, לפחות עד שתושלם סופית העסקה שחתם הקיץ מול חיים רמון. כזכור, העביר טביב את זכויות הניהול של הפועל ת"א לרמון, כשהעברת הבעלות הסופית לידי רמון תושלם סופית רק בקיץ, לאחר שהאחרון יסיים לשלם לטביב 12 מיליון שקל בגין העסקה.