וויין: מישהו אמר לי משהו שורי שעשוי להזניק את השווקים

מנכ"ל חברת Wynn Resorts טוען כי הוא שוחח עם בכיר סיני ששטח בפניו את התוכניות המפתיעות של המפלגה הקומוניסטית בסין

סטיב וויין, הבעלים ומנכ"ל חברת וויין ריזורטס (סימול: WYNN), העוסקת בהקמה ותפעול של בתי מלון וקזינו, חשף מספר פרטים מהותיים משיחה שהייתה לו עם בכיר סיני. לאותם פרטים, אם אכן יתבררו כנכונים, יהיו השלכות מרחיקות לכת על כלכלת סין בפרט ועל הכלכלה הגלובלית בכלל.

וויין, חשף את הפרטים במהלך מסיבת עיתונאים שערכה החברה לאחר פרסום דוחותיה לרבעון השלישי של 2012, טען כי הוא שוחח את בכיר בממשל הסיני ששטח בפניו תוכנית סינית מהפכנית שתשנה את מבנה הכלכלה במדינה.

לפי התוכנית, הממשלה הסינית מתכננת להפריט ו"לשחרר" מספר תעשיות במדינה. לפי אותו בכיר סיני, המפלגה הקומניסטית הבינה ששליטה ממשלתית בכל התעשיות היא לא תמיד יעילה וגורמת להרפת ההאטה הכלכלית. לכן, הממשל מעוניין להפריט את אותן תעשיות, אך שמירה על רגולציה גבוהה, תגביר את הצמיחה ותעודד תעסוקה.

"קיימת תחושה חזקה בבייג'ין, שהממשלה מעוניינת לקדם את הכלכלה מהמקום שבו היא נמצאת היום, ולכן חייבת לבצע שינויים מבניים מהותיים", אמר וויין. "מקור פוליטי בכיר אמר לי שכדי לעשות את אותם שינויים, הממשלה מעוניינת להפריט מספר תעשיות שבשליטתה, וכולכם ודאי יודעים מהי המשמעות של הצעדים הללו".

וויין הוסיף ואמר בעניין, כי אם אכן הממשלה הסינית הדבר יהווה שינוי מהותי במדיניות של המפלגה הקומיניסטית. למעשה, יותר נכון יהיה לומר שיהיה זה ניצחון של המחנה במפלגה הקומוניסטית התומך בשינויים.

עם זאת, וויין טען כי אותו בכיר סיני יכול גם לטעות. "יכול להיות שאותו בכיר הוסיף פרשנות מוטעת ולא מדוייקת, אך זה בכל זאת מעניין שמישהו במעמדו של אותו בכיר עושה הבחנה שכזו".

נזכיר, "חילופי המשמרות" הרשמיות בין בכירי המפלגה הקומוניסטית צפויות להיערך ב-8 לנובמבר, כאשר בכירים ומומחים טענו מוקדם יותר החודש כי הו ג'ינטאו נחשב למנהיג הגרוע ביותר שהיה לסין מאז ומעולם.