מחקר: הביצועים של השווקים ברחבי העולם בשיא של 5 שנים

ממחקר שביצע בנק Lloyds עולה כי 82% מהמדינות שנבדקו נרשמה עלייה במחיר המניות בשנה האחרונה ■ מי שמוביל את העליות הינן המדינות המתפתחות

למרות כל התחזיות הפסימיות שסיפקו לנו השנה האנליסטים, החל ממשבר החוב באירופה דרך ה"צוק הפיסקאלי" בארצות הברית בתחילת השנה הבאה ועד להאטה הכלכלית בסין, מחקר של בנק Lloyds, מצייר תמונה שונה לגמרי ומאוד אופטימית.

על פי המחקר, הביצועים של השווקים בעולם נמצאים בשיא של 5 שנים, בהובלת השווקים במדינות המתפתחות. המחקר מציין כי בחודש ספטמבר השנה, 82% מ-39 המדינות שנבדקו רשמו עלייה שנתית במחיר המניות. מדובר ביחס הגבוה ביותר מזה 5 שנים, ופי 10 טוב יותר מהנתונים שהתקבלו בשנה שעברה.

תאילנד נמצאת בראש רשימת המדינה שהציגו את הביצועים הטובים במיוחד, וזאת לאחר ביצועים רעים שרשמו השווקים בשנה שעברה בעקבות שיטפונות שפקדו את בנגקוק. במקום השני נמצאת דנמרק עם עלייה של 35% במחיר המניות בשנה האחרונה והפליפינים נועלת את השלישייה הפותחת עם עלייה של 34%.

מנגד, סלובקיה נמצאת במקום הראשון במדינות שרשמו השנה ירידה בביצועי שוק ההון שלה עם ירידה של 15% לעומת השנה שעברה, הודות בעיקר לתוכניות צנע שהמדינה מיישמת. במקום השני נמצאת הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, סין, שרשמה ירידה של 12% ובמקום השלישי נמצאת ספרד, שצפויה בקרוב להודיע על בקשת סיוע על מנת להתמודד עם משבר החוב, עם ירידה של 10%.

"רוב העליות שנרשמו היו עקב העובדה שהן התחילו מרמה נמוכה יחסית בעקבות הירידות החדות שנרשמו בשווקים ב-2011", אומר סורין ת'רו כלכלן בבנק Lloyds. הוא אמר כי התפתחות משבר החוב באירופה וההתאוששות של הכלכלה העולמית תשפיע במידה ניכרת על התחזיות של השווקים.