כשבוע וחצי לפני הבחירות: רומני מדגיש את "כשלי" אובמה

במהלך עצרת הבחירות שקיים המועמד הרפובליקני במדינת המפתח איווה, תקף רומני את המדיניות הכלכלית של אובמה ■ רומני גם השתמש במוטיבים שאובמה השתמש בהם ב-2008

כשבוע וחצי לבחירות לנשיאות ארצות הברית, שני המועמדים עושים מאמצים אחרונים לקראת היום הגורלי ב-6 בנובמבר. המועמד הרפובליקני מיט רומני נשא היום נאום תקיף במדינת איווה, אחת ממדינות המפתח החשובות, ובה תקף את מדיניותו של הנשיא הנוכחי ברק אובמה.

"לנשיא אין חזון בנוגע התמודדות שלו עם הקשיים הנוכחיים", אמר רומני בעצרת הבחירות שקיים באיווה. רומני חזר על דבריו לפיהם במידה והוא ייבחר לנשיא הוא ידאג ליצרית 12 מיליון מקומות עבודה חדשים תוך 4 שנים, והגברת הצמיחה בכלכלה האמריקאית ל-4% בשנה (נתונים שפורסמו ביום שישי מצביעים כי הצמיחה בארצות הברית ברבעון השלישי עמדה על 2%). זאת מבלי שנתן תוכנית מפורטת לגבי הדרך שהוא מתכוון לעשות כך, דבר שמושך ביקורת מצד המפלגה הדמוקרטית.

רומני, יחד עם המועמד שלו לתפקיד סגן הנשיא פול ראיין, משתמשים בתקופה האחרונה במוטיב שסחף את אובמה לפני 4 שנים לניצחון מוחץ, "שינוי". רומני אמר כי יחד עם ראיין מייצגים "שינוי אמיתי, שינוי שמבטיח תקווה, תקווה שמבטיחה שהעתיד יהיה טוב יותר מהעבר".

מסע הבחירות של שני המועמדים עלול להיות מושפע מהסופה "סנדי" -שמוגדרת על ידי החזאים כ"סופה של פעם ב-30 שנה" - שמתקרבת אל עבר החוף המזרחי של ארצות הברית וצפויה להגיע לשם בתחילת השבוע הקרוב. סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והגברת הראשונה מישל אובמה כבר נאלצו לבטל אירועים בשל הסופה.