רון לאודר: שוקל ברצינות לעזוב את ערוץ 10

על-פי מקורביו של לאודר, איל ההון משוכנע כי נתניהו החליט לא לעזור לערוץ 10 עד לאחר הבחירות, על מנת להחליש את הערוץ בתקופה זו

איש העסקים רון לאודר בוחן את דרכו החוצה מערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי בתום התייעצויות שקיים בסוף השבוע שעבר באירופה עם נציגיו, החליט בעל המניות של הערוץ לשקול ברצינות את המשך דרכו בערוץ, לאור הנתק בין הוועדה שמונתה על-ידי האוצר להצילו ובין ההנהלה. לאודר הנחה את נציגיו בדירקטוריון 10, אבי בלשניקוב (יו"ר) ומיכל גרייבסקי, לעזוב כבר בימים הקרובים את תפקידם.

גרייבסקי ובלשניקוב יצאו לאירופה בשבוע שעבר כדי לפגוש את לאודר, ומשם העבירו הודעה לוועד עובדי הערוץ כי המשא-ומתן איתם באשר לעתיד תוכנית הקיצוצים יופסק.

מקורבו של לאודר אמר הבוקר (א') ל"גלובס" כי פרט לשיחות הוועדה שלא מתחדשות, גם הדרישות מלאודר בכל הקשור לערבויות אינן מקובלות עליו, לאור העובדה שרק הוא יידרש להעביר ערבויות.

על-פי מקורביו של לאודר, איל ההון משוכנע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ החליטו לא לעזור לערוץ 10 עד לאחר הבחירות, על מנת להחליש את הערוץ בתקופה זו.

גורם בכיר בערוץ 10 אמר כי "ללאודר אין טעם להחזיק את ערוץ 10 תוך ידיעה ברורה שראש הממשלה לא רוצה את הערוץ; לכן הוא רואה בכך זריקת כסף לריק. זאת תוך ידיעה שימשיכו למרר את חיי הערוץ בחודשים הקרובים, וכל ההבטחות שניתנו לערוץ לא יתקיימו".

לדבריו, "ללאודר לא נותרה ברירה אלא לעזוב. בימים הקרובים יתקבלו החלטות כואבות, והאחריות כולה תהיה על ראש הממשלה, במסגרת סדרת הניסיונות שלו לחסל את התקשורת ואת הדמוקרטיה הישראלית".

מהרשות השנייה נמסר כי "בימים אלה עדיין מתקיימים הדיונים של הצוות שהוקם על-ידי שר האוצר לפתרון מצבו של ערוץ 10. הרשות השנייה ממתינה לקבל בימים הקרובים את מסקנות הצוות, כדי להמשיך את דיוני בנושא".

באוצר אומרים כי דיוני הוועדה לא הסתיימו. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

בעלי מניות
 בעלי מניות