מניית היום: משקיעה בחברת חיפושי נפט ומזנקת ב-12%

שמן עומדת להתחיל קידוח מול חופי אשדוד בשבועיים הקרובים

מניית אולטרה אקוויטי רושמת היום (א') עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה. זאת לאחר שהחברה דיווחה ביום חמישי לאחר סיום המסחר כי היא רוכשת כ-55.48 מיליון מניות של שמן , המהוות כ-1.79% מזכויות ההון וההצבעה בשמן, בתמורה לסכום של כ-8.43 מיליון שקל (15.198 אג' למניה).

שמן עומדת להתחיל קידוח מול חופי אשדוד. הקידוח צפוי להתחיל בתחילת נובמבר - החברה הצהירה רשמית עד ה-15 בנובמבר - אולם ייתכן שהוא יתחיל עוד קודם לכן.

חברת שמן, שהוקמה רק לפני שנתיים מחזיקה ברישיון חיפושים בעל אותו שם במים רדודים, כ-15 ק"מ מערבית לחופי אשדוד. את תפקיד מנכ"ל החברה ממלא יוסי לוי, מוותיקי התעשייה המקומית, שבתפקידו הקודם שימש כמנכ"ל ישרמאקו שהחזיקה ברישיון, שנקרא אז "מד-אשדוד". יו"ר החברה הוא גבי אשכנזי, הרמטכ"ל לשעבר. אולם הציוד שהיה אז בשימוש לא עמד בתנאי השטח ולמבצעי הקידוח לא נותרה ברירה אלא לנטוש אותו.

במשך השנים שחלפו מאז ניסתה ישראמקו לבצע את קידוח "ים 3", אולם לא הצליחה להוציא אותו לפועל מסיבות שונות. בעקבות היעדר פעילות נלקח הרישיון בסופו של דבר מישראמקו, ובפברואר אשתקד הועבר לידי בעליו הנוכחיים. שמן ביצעה הערכה מחודשת של הממצאים ולפי אומדן של חברת NSAI, מהמובילות בעולם בתחום, ישנם בשטח הרישיון שני מבנים, "ים" ו"בראבו", העשויים להכיל נפט בכמות מסחרית של 227 מיליון חביות.

שכבת המטרה שבה אמור להימצא הנפט נמצאת בעומק של כ-5,200-5,800 מטר, ומעליה, בעומק של כ-3,000-4,500 מטר, עשויים להימצא מאגרי גז של 3 TCF (טריליון רגל מעוקבת), כשליש מהיקף "תמר", בהסתברות של 36%. בתור מפעילת הקידוח שכרה שמן את חברת CDC שבבעלות חברת הנפט הממשלתית של אזרבייג'ן. החברה ביצעה קידוחים רבים בים הכספי, שדומים במאפיניהם ל"ים 3", שייצא לדרך ברבעון הרביעי.