הממשלה אישרה: שדה דב יפונה מתל-אביב עד 2018

פינוי המתחם יאפשר להקים במקום כ-12 אלף יחידות דיור ולהקל בכך על מצוקת הדיור הקיימת כיום בעיר תל אביב

הממשלה אישרה היום (א') את פינוי שדה התעופה דב הוז (שדה דב) מתל אביב עד לשדות חלופיים יאוחר משנת 2018.

צוות ההיגוי הבינמשרדי, שאת המלצותיו לפנות את שדה דב אישרה היום הממשלה, כלל את מנכ"לי משרדי ראש הממשלה, התחבורה, הביטחון, מנהל מינהל מקרקעי ישראל, הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר ומנכ"ל רשות שדות התעופה. על פי הצעת ההחלטה, יוקם שדה תעופה חדש במנחת עין שמר שבשרון שישמש לפעילות האווירית של המטוסים הקלים בישראל. מנחת עין שמר שימש בעבר כשדה תעופה בריטי ועד שנות ה-90 שימש לפעילות ספורטיבית וחקלאית.

פעילות המטוסים הגדולים וחברות התעופה של ארקיע וישראייר, המפעילות טיסות פנים ארציות, תועתק משדה דב לנמל התעופה בן גוריון לאזור המשמש כיום את בסיס חיל האוויר . לפי התוכנית בסיס חיל האוויר יעבור לנגב.

מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ-1,300 דונם, מתוכם כ-8,00 דונם הם שטח צבאי. פינוי המתחם, לא יאוחר משנת 2018, יאפשר להקים במקום כ-12 אלף יחידות דיור ולהקל בכך על מצוקת הדיור הקיימת כיום בעיר תל אביב.

ממשרד התחבורה נמסר כי על פי הצעת ההחלטה שר התחבורה, ישראל כץ, ינחה את רשות שדות התעופה לקדם את התכנון המפורט של שדה התעופה "עין שמר" כשדה תעופה אזרחי פנים-ארצי לתעופה הקלה ולהקצות לכך את כל המשאבים הנדרשים, במסגרת תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה המוגש לאישור הממשלה. כמו כן, יוקם צוות היגוי בראשות מנכ"ל משרד רה"מ ובהשתתפות נציגי המשרדים השונים לביצוע מעקב ובקרה אחר ההחלטה.

עוד נמסר ממשרד התחבורה כי לפני יותר משנה החליטו השר כץ ושר השיכון, אריאל אטיאס, לבחון את מכלול משמעויות פינוי שדה דב ולצורך כך מונתה ועדה בינמשרדית ברשות מנכ"ל משרד התחבורה דאז, יעקב גנות. הצוות בחן את מכלול המשמעויות להפסקת פעילותו של שדה דב ובכללם את שימושי התעופה האזרחית והצבאית וכן תשתית אווירית וקרקעית חלופית, למתן שירותים לתעופה האזרחית, עקב הפסקת הפעלת שדה התעופה. כמו כן, במסגרת תוכניות הממשלה להגדלת היצע הדיור בישראל בכלל ובאזורי הביקוש בפרט הוחלט להטיל על מינהל מקרקעי ישראל (ממ"י) לקדם במשותף עם עיריית תל אביב תכנון שיכלול בין השאר בניית דירות ודיור בר השגה לצעירים ומשפחות. "לצד היתרונות הרבים הקיימים בהפסקת הפעילות התעופתית בשדה, פינוי שדה דב ישחרר קרקע יקרה לבניית אלפי יחידות דיור באחד מאזורי הביקוש הגבוהים ביותר בתל אביב", אמר היום השר כץ.