מנהל ההשקעות שלום קופרמן הורשע בגניבה של כ-5 מיליון שקל

על-פי כתב האישום, קופרמן נטל את הכספים מלקוחותיו, חרדים ברובם, ועשה בהם שימוש לטובת עסקים בבעלותו ולצרכיו האישיים

שלום קופרמן הורשע היום (ג') בבית משפט השלום בתל-אביב בעבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הדחה בחקירה והוצאת צ'קים ללא כיסוי.

לפי כתב האישום, במהלך השנים 2002-2006 קיבל קופרמן כספים מלקוחות שונים, תוך שהוא מציג את עצמו כמנהל השקעות בשוק ההון, ומבטיח להם בכזב כי מדי חודש תועבר אליהם ריבית בגובה 1%-2%, הרבה מעל המקובל בשוק. בנוסף, קופרמן לא גילה ללקוחותיו כי הוא היה נתון בחובות אישיים ועסקיים.

הכספים נמסרו לידיו של קופרמן באופן אישי ולא במסגרת תיק השקעות מנוהל, וזאת לאחר שכנועים של קופרמן שבדרך זו ניתן לחסוך בעמלות ועלויות שונות, ושבדרך זו הוא יכול להבטיח תשואה חודשית קבועה וביטחון מלא על הקרן.

לקוחותיו של קופרמן, חרדים ברובם, היו נטולי השכלה כלכלית ונתנו בו אמון מלא לניהול כספיהם בשל היותו חרדי. בדרך זו קיבל קופרמן סך של למעלה מ-5 מיליון שקל מהמתלוננים השונים.

על-פי כתב האישום, קופרמן נטל את הכספים ועשה בהם שימושים לטובת עסקים בבעלותו ולצרכיו האישיים. בין היתר השתמש קופרמן בכספים לצורך רכישת דירה על שם מקורבו ולהשקעה בחנות צילום בבעלותו. חלק אחר מהכספים הועברו לחשבונות של קופרמן בחו"ל.

במרבית המקרים שילם קופרמן ללקוחות את הריביות לאורך חלק מן התקופה, ובשלב מסוים הפסיק לשלם את הריביות. קופרמן לא החזיר את הכספים שנטל, והמתלוננים הפסידו את כל הקרן.

השופטת לימור מרגולין קבעה כי קופרמן נטל את כספי הגניבה מהלקוחות ביודעו כי אין לו אפשרות להחזירם.

התיק נוהל בידי עו"ד עמית בכר ואלינור שרבני-יחיאלי ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) ונחקר על-ידי מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך.