שופרסל רוכשת את מעיין תעשיות מאפה ב-8 מיליון שקל

מעיין תעשיות מאפה היא חברה פרטית המתמחה בייצור לחמים ועוגות מסוגים שונים ■ מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על כ-30 מיליון שקל

רשת שופרסל רוכשת, באמצעות יצרנית המאפים גדרון שבבעלותה, את חברת מעיין תעשיות מאפה תמורת 8 מיליון שקל. דבר המשא-ומתן נחשף בחודש אפריל האחרון ב"גלובס".

את העסקה, שצפויה להיסגר ב-5 בנובמבר, הובילו אביבית פלג וערן ברלינסקי מבית השקעות למיזוגים ורכישות ינאי, פלג ושות'. ‏

‏מעיין תעשיות מאפה היא חברה פרטית המעסיקה כ-80 עובדים ונמצאת בבעלות 4 שותפים: אברהם בן-יקר, צבי ויס, איל שלו ומשה יחזקאל. מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על כ-30 מיליון שקל, וה-‏‏EBITDA‏ שלה (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עומד על 3 מיליון שקל.

‏מעיין תעשיות מאפה מתמחה בייצור מוצרי מאפה כמו לחמים ועוגות מסוגים שונים. היא מייצרת את מוצריה תחת מותג "מאפה דה פריז", וכן מייצרת מותג פרטי לשורת לקוחות, ביניהם פילסברי.

לחברה מפעל בחולון הצמוד לאחד ממפעליה של חברת גדרון. היא מחזיקה חנות מפעל, המוכרת ישירות לצרכן הסופי ואחראית לכ-40% ממחזור המכירות - כ-12 מיליון שקל בשנה. מכירות המותג הפרטי מהוות 30% מהמכירות, ואילו המכירות לרשת הרביעית (רשתות שיווק פרטיות ופרטיות לשעבר) מהוות 20% מהמחזור. יתר המכירות הן למכולות. ‏

‏‏גדרון תעשיות נמצאת בבעלות מלאה של רשת שופרסל מקבוצת אי.די.בי. החברה מייצרת ומספקת דברי מאפה וכן סוגים שונים של מזון מוכן. לגדרון שני מפעלים (בחולון ובפתח-תקווה), היא מעסיקה 310 עובדים, ועיקר מכירותיה הם לשופרסל. החברה מנוהלת על-ידי נתן גוטנברג, ושלמה זהר משמש בה כיו"ר.

את 2011 חתמה גדרון עם רווח נקי של 18 מיליון שקל, ומכירותיה היוו 3% מכלל מכירותיה של שופרסל.