פאולי קלינטק נמצאת במו"מ מתקדם עם חברת מזון גדולה

ההסכם יניב לחברה המייצרת מוצרים לטיפול בצואת כלבים וחתולים, עשרות מיליוני דולרים

חברת פאולי קלינטק נמצאת במו"מ מתקדם עם אחת מחברות המזון ומוצרי הצריכה הגדולות בעולם, על הסכם מסחור למוצרים שלה לטיפול בצואת כלבים וחתולים, כך נודע ל"גלובס". החברה עברה את שלב הפיילוט, וההסכם עשוי להניב לה עשרות מיליוני דולרים אם וכאשר המוצר יגיע לשוק.

המוצר פותח ע"י היזם עודד הלפרין שגילה כי רבים מאתנו כלל לא מודעים לכך ש"צואה מזוהמת, גם של חיות וגם של בני אדם, היא אחד מהגורמים המובילים לתמותה בעולם". הלפרין פנה לחברו הממציא הסדרתי, פרופ' עודד שוסייב מהפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, וביקש את עזרתו בפיתוח המוצר. פריצת הדרך הגיעה לאחר שערבבו חומר בשם קאלי (אשלגן פרמנגנט) עם הצואה, וגילו כי הפך אותה לאפר סטרילי חסר ריח, שאפשר להשתמש בו כדשן לצמחים או סתם לפזר אותו על אדמה.

העיקר הציונות

כיום יש לחברה אבטיפוס בדמות פומפה המיועדת לאיסוף צואת כלבים שוהופכת אותה, בתוך שניות ספורות, לאפר. במקביל עוסקת החברה גם בפיתוח מוצר לחתולים.

פאולי קלינטק הוקמה על בסיס מימון עצמי של הלפרין ושותפיו שוסיוב ועו"ד משה היבל, בהיקף של כמיליון שקל. לאחרונה הוזמנה להשתתף בתחרות "אסלת המחר" של קרן ביל ומלינדה גייטס, שנועדה למצוא פתרון סניטרי לבעיית המחסור בתשתיות ביוב בעולם השלישי. "רוב הפתרונות שהוצגו היו לא מתאימים בעליל, אומר שוסיוב. לדבריו, "הפתרון שלנו פשוט טכנולוגית וגם פרקטי מאוד מבחינת מחיר ועמידות. מה גם שניתן לעשות שימוש באפר כדשן".

הפיתוח של החברה, נציין, קיבל מענק של 110 אלף דולר מקרן גייטס לשלב המחקר הראשון, ובמידה שהתוצאות תהיינה משביעות - היא צפויה לקבל מענק נוסף בתוך כשנה של בין מיליון ל-1.5 מיליון דולר נוספים.

ומה בנוגע לעולם המערבי? כיום, הצואה יוצאת מהבתים דרך צינורות ביוב בזבזניים מאוד במים, ומגיעה בסופו של דבר למטמנות עם מצבור חיידקים מדאיג ביותר. מערכות כמו של פאולי קלינטק יכולות בעתיד לשנות את המצב. בינתיים הן מתאימות לרכבות, מטוסים, קרוואנים, ישובים מרוחקים ובכל אותם מקומות חסרי תשתיות ביוב, מים וחשמל, או במקומות קרים בהם צינורות ביוב עלולים לקפוא.

"אני חושב שאף אחד לא הגיע לרעיון הזה כי צואה זה לא משהו שאנשים אוהבים ממש להתעסק אתו. כיף יותר להתעסק עם קצפת וסוכר", אומר שוסייב ומוסיף כי "ההורים שלי צוחקים היום שהם לא שלחו אותי לאוניברסיטה כדי להתעסק בקקי". הלפרין מציין ש"הסטארט-אפ הזה התחיל מזה שלא רציתי להתעסק עם החרא, ואת יודעת מאז כמה חרא עורבב על ידי ועל ידי שותפיי לפרויקט? אבל מבחינתנו גם העיקר הציונות. אנחנו בעסק הזה, בין השאר, גם כדי להראות שלמרות שזה 'חרא', מדינת ישראל יכולה להועיל לכל העולם וגם לעולם השלישי".