ח"כ אחמד טיבי בכנס אילת לעיתונות: "חגי סגל הוא טרוריסט"

בפתיחת כנס אילת לעיתונות התפתח דיון סוער בין טיבי והעיתונאי חגי סגל ■ טיבי: "אם ערבי היה מבצע את רצח רבין, אתם יודעים מה היה קורה לכל הערבים"

בפאנל הפתיחה של כנס אילת לעיתונות, שעסק ברצח רבין, תקף ח"כ אחמד טיבי את העיתונאי חגי סגל וכינה אותו "טרוריסט", והסביר את דברי התמיכה שלו בשהידים: "בז לבורות שלכם".

עודד בן-עמי הנחה את הפאנל בו השתתפו בין היתר סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי; יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין; והעיתונאי חגי סגל מ"מקור ראשון".

טיבי אמר כי "אם ערבי היה מבצע את רצח רבין, אתם יודעים מה היה קורה לכל הערבים. העונש היה קולקטיבי, ואף אחד לא היה יכול להתנקות מאשמה. יהודי ביצע את הרצח היעיל ביותר בהיסטוריה המודרנית, שהשיג את מטרתו. הרוצח ואלה שהוא גדל במלייה שלהם - הימין - הרוויחו ועצרו תהליך היסטורי שהלך בכיוון ברור.

"מה השתנה מאז? בתקופת רצח רבין היה שיח אחר, היה יחס אחר, גם התקציבים וגם היחס למיעוט. פה על הבמה הזאת הערב יושב אדם בחוצפה וביהירות אומר שהוא גאה שהיה בהפגנה בה היה חבל תלייה ליצחק רבין. טרוריסט ערבי שרצח אנשים היה יכול להיות לשבת פה הערב? היה יכול להיות במיינסטרים ולקבל תוכנית בערוץ הכנסת? חגי סגל הוא טרוריסט שמומחה בחיסולים פוליטיים. סגל פוצץ רגליים של ראשי ערים פלסטינים וישב על זה בכלא".

דיין הגיב באומרו כי הוא "מגנה את 'תג מחיר' בחריפות. טיבי האשים אותי ואת חגי בדברים איומים, אבל הוא מברך בתקשורת את השהידים שמתו עבור המולדת. זו חוצפה. אני למדתי את הלקח, והמחנה שלי למד אותו, אבל האם התקשורת למדה? ארון המתים הידוע לשמצה צולם לפני עידן הפוטושופ, אז מדוע שהתקשורת חוזרת לשקר שנתניהו הלך לפני ארון המתים? מדוע התקשורת לא חושפת שמדובר בשקר?

"התקשורת לא למדה את הלקח. יש נושא שזועק 17 שנה לתחקיר - סוכן שב"כ שפעל 5 שנים והיה אחראי לרוב הפרובוקציות שנמצאות תחת הכותרת 'הסתה'. איך זה יכול להיות שהעיתונות עד היום לא עשתה תחקיר אמיתי בנושא? הדברים שנעשו מול ביתו של רבין היו איומים, אבל בואו לא ניתמם- הם נעשו גם מול בתיהם של בגין וחלוץ".

טיבי: "אני אכן אמרתי כל מילה בנושא השהידים, אבל אני לא אחראי על הבורות שלכם, על ביטויים שאתם לא מכירים. אני אמרתי שמדובר בשהידים של כפר קאסם, מוחמד אלדורה ואחרים שנהרגו ולא הרגו, פלסטינים שנהרגו על-ידי הכיבוש. כיבוש הוא מי שנהרג תוך כדי הסכסוך. הם אנשים שלא פגעו באיש. אנשים נטווחו בכפר קאסם. אני עומד מאחורי כל מילה ובז לבורות שלכם".