אחרי הפיטורים: ב"מעריב" לא יישארו יותר מ-150 עיתונאים

כך עולה מההסכם הקיבוצי עליו חתמו בן-צבי וועד העובדים ■ הפיטורים שתוכננו למחר נדחו ליום רביעי ■ הוחלט להוציא לפועל קיצוץ במשכורות אוקטובר ■ עורכי החדשות יואב ריבק ועומר ברק וסגני העורך נטע ליבנה ושי גולדן לא ישובו לעיתון

בעיתון "מעריב" יישארו לכל היותר 150 עיתונאים - כך עולה מההסכם הקיבוצי עליו חתמו שלמה בן-צבי וועד העובדים של העיתון, לאחר התחייבות להשאיר 350 עובדי מינהלה ועיתונאות.

לאחר שהושלמו הפיטורים במחלקות הסחר והשיווק, נותרו שם למעלה מ-200 עובדים. כמות העיתונאים שתישאר היא מתוך כ-300 עיתונאים ועורכים כיום.

מי שלא ישובו לעיתון הם עורכי מערכת החדשות, יואב ריבק ועומר ברק, וסגני העורך של העיתון, נטע ליבנה, שעובר לשמש כראש מערכת החדשות של "ידיעות אחרונות", ושי גולדן, שצפוי להצטרף לזכיינית ערוץ 2 רשת.

הערב (ב') נפגש ועד העובדים עם אודי רגוניס, נציגו של שלמה בן-צבי בעיתון, והוחלט לדחות את הפיטורים שתוכננו למחר בעוד יום.

הוועד הבטיח לשקול את צעדיו להמשך, גם לאור הכוונה להוציא למיקור חוץ את מוספי הספורט והכלכלה של העיתון ולשלב תכני חדשות ומגזין מ"מקור ראשון" במגזינים השונים של העיתון.

"לא זכינו לקבל תשובות מספקות", כתב הוועד לעובדים, "אנשי בן-צבי טרם הספיקו להשלים את התוכניות והרשימות, ולכן החליטו לדחות את מהלך הפיטורים וההעסקה מחדש במערכת העיתונאית ליום רביעי. קבענו פגישה נוספת מחר, ובה נצפה לקבל תשובות, כשהבהרנו שנשקול את צעדינו בהמשך הדרך לפי התשובות שנקבל. אנחנו מוטרדים מהמגמות המסתמנות, וגם הדחייה של יום נוסף היא סבל גדול לכולנו, אך נחכה לראות מחר מה ההחלטות שהתקבלו".

בתוך כך, הוחלט להוציא לפועל קיצוץ במשכורות אוקטובר. הקיצוץ יחול על המרוויחים 6,000 שקל ומעלה. אלה יספגו קיצוץ של 2%, בעלי השכר עד 9,000 יספגו קיצוץ של 4%, וליתר 6%.

"זוהי גזירה לא קלה, וכפי שציינו בעבר התנגדנו אליה בכל פורום אפשרי. עם זאת, הנאמנים התחייבו שכל הכספים כולם יוחזרו במסגרת תביעות החוב האישיות", כתב הוועד לעובדים.