"מעריב" בוחן העברת מוספי הספורט והעסקים למיקור חוץ

עפ"י התוכנית, המוסף "ספורט מעריב" יתמלא בידיעות מערוץ הספורט, כאשר שלמה בן-צבי שוקל מהלך דומה של מיקור חוץ גם במוסף "עסקים"

שלמה בן-צבי, מו"ל העיתון "מעריב", בוחן את העברת מערכות המוספים השונים של העיתון למיקור חוץ. מתחזקת ההערכה כי בן-צבי לא יקלוט בחזרה את כל עובדי מוסף הספורט המפוטרים אלא יקלוט תכנים מגורמים חיצוניים, זאת לאחר שהעביר הצעה בנושא לערוץ הספורט.

על-פי התוכנית, "ספורט מעריב" יתמלא בידיעות מערוץ הספורט תוך שמירה על מותג "ספורט מעריב", וזאת כמעט ללא הוצאות כוח-אדם ותפעול.

מהלך דומה נבחן גם באשר למוסף העסקים של "מעריב", כאשר בן-צבי בוחן מספר כיוונים גם בתחום זה.

מחר (ג') הוא יום הכרעה בעבור מאות עובדי "מעריב". במהלך השבוע כולו אמורים לעזוב סופית את העיתון 600 מתוך 2,000 העובדים שלו. בסוף השבוע שעבר כבר פוטרו 100 עובדים מאגפי הסחר והמינהלה. ממחר יפוטרו כל עובדי העיתון, ועל-פי ההסכם ייקלטו מחדש רק העובדים שבן-צבי חפץ בהם.

מדובר ב-350 עובדי מינהלה ועיתונאות שבן-צבי התחייב לקלוט במשך שנה וחצי באותם תנאים בהם עבדו תחת המו"ל הקודם, אולם ההתחייבות אינה מדברת על כמות העובדים המדויקת. משמעות הדבר היא שעיתונאים רבים יאבדו את מקום עבודתם.

לא החלטה סופית

על-פי הערכה, יהיה גם שימוש בתכנים מ"מקור ראשון", העיתון האחר בשליטתו של בן-צבי, כך שמדורים שונים יעברו מהעיתון הימני-לאומי ל"מעריב".

בוועד העובדים של "מעריב" זועמים על הכוונה לסגור את המוספים. בהודעה שהוציא הוועד נכתב כי בן-צבי "מוחק את זהות העיתון".

בכיר בקרבת המו"ל אמר ל"גלובס": "עדיין לא התקבלו החלטות סופיות. אנו נמצאים בלוח זמנים בלתי אפשרי, ומקווים שביומיים הקרובים רוב ההחלטות הגדולות יתקבלו".