רוצים דיבידנד סיני וחוששים מהמגזר הפיננסי? הנה הפתרון

קרן סל חדשה מאפשרת חשיפה לחברות סיניות המשלמות דיבידנד גבוה, בניכוי הסקטור המועד לפורענות במקרה של פיצוץ בועת הנדל"ן במדינה

לפני מספר שבועות, ב-19 בספטמבר, הצליחה חברת WisdomTree לחדש משהו בעולם קרנות הסל (ETFs), המורגל בהשקות כמעט מדי יום.

החברה הוציאה קרן סל חדשה, שחושפת את המשקיע לחברות סיניות המשלמות דיבידנד גבוה. סימול קרן הסל הוא CHXF, והיא מנסה לעקוב אחר אינדקס שמודד את ביצועי החברות שמשלמות שיעור דיבידנד גבוה, בניכוי הסקטור הפיננסי.

מדובר בחידוש משמעותי מבחינת המשקיע, מאחר שכמעט כל שאר קרנות הסל האחרות הנסחרות כיום על סין, מכילות חשיפה משמעותית מאוד לסקטור הפיננסי במדינה.

האינדקס, שאחריו עוקבת קרן הסל, מורכב מעשר החברות הגדולות בכל סקטור (למעט פיננסים כאמור), לפי שווי שוק, ואשר משלמות דיבידנד.

החברות נדרשות להיות בעלות שווי שוק גדול ממיליארד דולר.

התוצאה של ההגדרה הזו מביאה לכך שהסקטור הגדול ביותר בקרן הסל הוא האנרגיה (כ-25%), ואחריו חומרי הגלם (15%) והטלקום (כ-13%). קרן הסל מחזיקה 64 חברות, והגדולה שבהן היא China Mobile שמהווה כ-8% ממשקלה.

מקום מפלט

נציין גם כי מרבית החברות הכלולות באינדקס הן בעלות שווי שוק גדול (Large Cap), שמהוות כ-60% ממשקל הקרן. מניות ה-Small Cap מהוות רק כ-9% מהחזקות הקרן.

מבחינת תמחור, לפי אתר החברה המנהלת, התעודה מתאפיינת בתשואת דיבידנד של כ-2.73%, ומכפיל הרווח הממוצע של החברות הכלולות בתעודה עומד על 12.64 עם חשיפה של 100% לסין. אגב, דמי הניהול שגובה מנהלת התעודה על התעודה הם סבירים, בהתחשב במטרת ההשקעה, ועומדים על שיעור שנתי של 0.63%.

נדגיש כי הייחוד הגדול של התעודה החדשה הוא בכך שהיא מתמקדת בחברות המשלמות דיבידנד, וכן מוציאה ממטרת ההשקעה את סקטור הפיננסים שמהווה משקל גדול ביותר בעולם האקוויטי הסיני.

אם נשווה, לדוגמה, את קרן הסל החדשה ל-FXI, נוכל לראות כי האחרונה מתאפיינת בחשיפה של 40% לסקטור הבנקים ועוד 13% לסקטור חברות הביטוח.

למעשה, התעודה החדשה הופכת להיות מקום מפלט למשקיעים שמעוניינים להיחשף לכלכלה הסינית הצומחת, אולם חוששים מחשיפה משמעותית לסקטור אחד; במיוחד כאשר הסקטור הזה הוא הסקטור הפיננסי, שלגביו יש חששות רבים כי הוא יושפע לרעה מבועת הנדל"ן שנוצרה בסין בשנים האחרונות.

יש גם סיכונים

לפני שנחשפים לקרן הסל הזו יש לזכור כמה סיכונים הכלולים בחשיפה: הראשון, הקרן היא חדשה כאמור, ולפיכך לא מספקת היסטוריית מסחר רבה.

נציין כי בהתחשב בגילה הצעיר, היא מתאפיינת במחזור יומי של כ-20 אלף מניות בממוצע, או כמיליון דולר ביום - נתון לא רע בכלל.

הסיכון השני, החשיפה לשוק הסיני כוללת סיכונים גם מעצם היותו כלכלה מתפתחת, אך גם בגלל החשש של רבים כי הוא צפוי להתמודד עם השלכות לא פשוטות של בועת הנדל"ן ושינויים פוליטיים שצפויים לגרור עימם רפורמות רבות במשק ובכלכלה במדינה.

*** הכותב הוא אנליסט המאקרו הבכיר של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

עשר ההחזקות
 עשר ההחזקות