לראשונה מזה 64 שנים: עיתון "מעריב" לא יופץ מחר

(עדכון) - עובדי "מעריב" ואתר NRG נטשו הערב את המערכת, במחאה על מה שהם מכנים הפרה של ההסכם הקיבוצי ששלמה בן-צבי חתם מולם

עובדי "מעריב" ואתר NRG נטשו הערב (ג') את המערכת, במחאה על מה שהם מכנים הפרה של ההסכם הקיבוצי שחתם שלמה בן-צבי מולם, זאת לאחר שבן-צבי ביקש לקלוט 80 עובדים נוספים מבין עיתונאי "מעריב" לתקופה זמנית בלבד, ולא במסגרת 350 העובדים אותם התחייב לקלוט בהסכם הקיבוצי.

ועד העובדים ביקש לשבת ולנסח תנאים חדשים באשר לעובדים השייכים למחלקות "עסקים", "ספורט סופ"ש", ואתר האינטרנט NRG; או לקלוט אותם באותם תנאים שנקבעו מראש. אולם נציגי בן-צבי סירבו לדרישות אלה, בטענה כי הם מבקשים לקלוט את העובדים רק עד שיתבהר להם עתיד ומבנה כל אגפי העיתון.

לדברי גורם בכיר בסביבתו של בן-צבי, "אנו רואים בצעדי העובדים הפרה של ההסכם מולנו".

העובדים מבקשים לדעת כמה עובדים ייקלטו ומה יהיה המבנה של העיתון. עוד דורשים העובדים כי ההסכם הקיבוצי שנחתם יכובד, וכי כל חריגה ממנו תתבצע בתיאום ובהסכמת וועד העובדים.

היום נודע לוועד העובדים כי נציגיו של בן-צבי הציעו לעובדים להיקלט במשכורות נמוכות יותר ממה שהם משתכרים היום, וכי עובדים שעלות שכרם הינה מעל 22 וחצי אלף שקל - ייפתח איתם משא-ומתן חדש, זאת בניגוד להסכם הקיבוצי שנחתם בין הצדדים.

עוד התגלה כי נעשתה פנייה למחלקות שלמות לגבי העסקתם לתקופה זמנית, שלא במסגרת ההסכם הקיבוצי. לדברי העובדים, המהלכים הללו נעשו ללא תיאום עם נציגות העובדים וללא שקיפות.

מארגון העיתונאים נמסר כי "ביממה האחרונה אנו מגלים פרטים שמטרידים אותנו לגבי יישום ההסכם הקיבוצי שחתמנו. ההסכם הקיבוצי שעליו נלחמנו מספק לנו הגנה כעובדים; כשאנחנו רואים שההגנה הזאת נסדקת, אנחנו חייבים להילחם עליה בכל מחיר".