יו"ר לנדמארק נמרוד טבי הוזמן לשימוע בפרקליטות

טבי ומנכ"ל החברה לשעבר יוסף עוז הוזמנו לשימוע בפרקליטות, לאחריו יוחלט האם להעמידם לדין בגין אי-דיווח על הלוואה שנלקחה בשנת 2008

כשנתיים לאחר פשיטת רשות ניירות ערך על משרדי חברת לנדמארק גרופ, הוזמנו יו"ר הדירקטוריון של החברה, נמרוד טבי, ומנכ"ל החברה לשעבר, יוסף עוז, לשימוע בפרקליטות, לאחריו יוחלט האם להעמידם לדין בגין אי-דיווח על הלוואה שנלקחה בשנת 2008.

ביוני 2010 פשטה רשות ניירות ערך על משרדי חברת לנדמארק גרופ בתל-אביב, החרימה מסמכים שונים והעתיקה קבצים ממחשבי החברה. טבי עוכב לחקירה במשרדי הרשות בנוגע להלוואה אשר שימשה, ככל הנראה, לתשלום חובותיה הרבים של החברה למחזיקי אגרות החוב.

טבי הוא יזם נדל"ן, שבשנת 2007 רכש את השלד הבורסאי של חברת "חמישה יוד" ויצק לתוכו פעילות נדל"ן שהייתה בבעלותו בארה"ב. טבי גייס 230 מיליון שקל בשתי סדרות אג"ח ויצא למסע רכישות במזרח אירופה, חודשים ספורים לפני קריסת הנדל"ן ביבשת.

המשבר שהיכה בשווקים שבהם פעלה לנדמארק גרר את החברה לקשיים, ובפברואר 2011 אישר בית המשפט הסדר חוב ובו "תספורת" של כ-150 מיליון שקל. במסגרת ההסדר ויתר טבי על השליטה בחברה והעביר 75% ממנה לבעלי האג"ח והנושים האחרים. הסדר החוב אושר במוסדות הרלוונטיים, אך לא בוצע במלואו עד היום.

בנוסף, בחודש פברואר 2012 הגיש בית ההשקעות הלמן אלדובי בקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, להמציא לטבי "התראת פשיטת-רגל" בגין חוב של 4.3 מיליון שקל. מדובר בחוב הנובע מהסכם שנחתם עמו בעבר בנוגע לרכישת אג"ח של לנדמארק, שטבי לא עמד לכאורה בפירעונו.

לאחרונה, לאחר שמחזיקי האג"ח של לנדמארק אסרו על טבי למשוך משכורת מחברת הנדל"ן שקרסה, אשרה החברה לטבי, המחזיק ב-7% ממניות החברה ומכהן בה כמנכ"ל ויו"ר, "עסקה לא חריגה עם בעל השליטה", במסגרתה תשלם 5,000 שקל בחודש דמי שכירות לאירן טבי, אשתו של נמרוד, בגין שכירת חלק מבית המגורים שלהם ברחוב חי"ש 3 בשכונת אפקה בתל-אביב.