דוח על "מירה" ו"שרה": משאבי הגז והנפט לא השתנו

לאחר כישלון הקידוחים למטרות הגז ב"מירה" ו"שרה", שבה חברת NSAI לבחון את תוצאות הקידוח - ושבה עם מסקנות מעניינות ■ בין היתר, מציינת NSAI כי כיוון שישנם מקטעים שטרם נקדחו, הסיכוי לתגלית לא השתנה

לאחר כישלון הקידוחים למטרות הגז ב"מירה" ו"שרה", מפרסמות הבוקר (ה') הכשרה אנרגיה ומודיעין , השותפות ברישיונות, כי קיבלו דוח מאת NSAI, החברה שהעריכה בעבר רת רזרבות המשאבים ברישיונות. בהודעה לבורסה מציינות השותפות כי NSAI סקרה את תוצאות הקידוחים וציינה כי משאבי הגז הפרוספקטיביים ברישיון "שרה" ומשאבי הנפט הפרוספקטיביים ברישיונות "מירה" ו"שרה" נותרות ללא שינוי.

NSAI מציינת בדוח שלה כי קידוח "מירה-1" נקדח לשכבות המיוקן (Miocene) והאוליגוקן (Oligocene), המקבילים לשכבת "חולות תמר", אך לא עמוק מספיק על מנת לבחון את יתר המקטעים.

NSAI מוסיפה עוד כי לחולות המקבילים ל"חולות תמר" יש מקור אחר מחולות הגז של הקריטסאוס (Cretaceous) ומחולות הנפט של ה-Upper Jurassic. על פי NSAI, החולות המקבילים ל"חולות תמר" נחשבים בעלי מקור ביוגני בעוד שהמקטעים הפרוספקטיביים העמוקים הם, ככל הנראה, טרמוגנים ומקורם בסלעים מגיל סנוניאן (Senonian) או ג'רסיק (Jurassic).

עוד מוסיפות הכשרה אנרגיה ומודיעין כי מפעילת הקידוחים, חברת GGR, ממשיכה בניתוח המידע הגיאולוגי שנאסף במהלך הקידוחים, לרבות נתוני הלוגים שבוצעו, לצורך בחינה מחודשת של פוטנציאל משאבי הגז והנפט בשטח הרישיונות ובחינת ביצוע קידוחי אקספלורציה נוספים בעתיד.

לכן, כיוון שכל אחד מהמאגרים אלו אשר לא נחדרו הינו עצמאי, אין שינוי בסיכון הגיאולוגי. הכשרה אנרגיה ומודיעין הגיעו למסקנה כי דוח NSAI מהווה מידע חשוב ומהותי למשקיעים, ולכן מצאו לנכון לפרסמו.