מבחן דרכים: ב.מ.וו. סידרה 7 החדשה - טובה ורכה

ב.מ.וו. סידרה 7 החדשה היא חדה, מדויקת, מהירה, מרגשת, אבל יש בה מידה מסוימת, מוצהרת, מובנת וכמעט הכרחית, של התפשרות

האמת? התרגשתי. ממש כך. ועם כל התוספות: התכווצות באזור הקורקבן, נשימה מואצת, פנים סמוקות, ואפילו לחלוחית מה בזווית העין.

לא האמנתי שעד כדי כך אתרגש. אך מסתבר, כי יצירות שגיבות עדיין יכולות לעשות לי את זה. קיוויתי כי הב.מ.וו. סדרה 7 מתוחת הפנים - לכבודה הרי הגעתי עד הלום - לא תיעלב על שלא היא זו המרגשת אותי כך. כן, כן, גם היא יצירה שגיבה. בהחלט. אבל רמברנדט מרגש יותר.

אני עומד ב"חדר רמברנדט", בקומה הראשונה של מוזיאון ההרמיטאג' בסנט פטרסבורג, ולא יודע את נפשי. הנה "עקידת יצחק" גודשת קיר שלם. והנה "שובו של הבן האובד". והנה "דנאה" (אהובתו המיתולוגית של זאוס). וסביבם עוד עשרים רמברנדטים, ותריסר טיציאן, ורובנס מלוא העין. ובחדר הסמוך, במסגרת קטנה-קטנה, "המדונה והילד" שצייר איש אחד בשם ליאונרדו דה-וינצ'י. אורגינל. ולצידה עוד מדונה עם ילד, וגם אותם צייר אותו ליאונרדו.

וכל אלה אינם אלא טיפה אחת קטנה, מזערית, מיקרוסקופית, מאוקיינוס האמנות והתרבות וההיסטוריה והפולקלור והידע והגאונות אשר צבורים בארמונות ההרמיטאג'. ואני, אללי, זכיתי רק לשעה קלה וקצרה של דילוגים בין חדריו.

כאן בסנט פטרסבורג, זו שנקראה פעם לנינגרד, בחרה חברת ב.מ.וו. להציג את "מתיחת הפנים" של סדרה 7.

לא קשה להבין מדוע נבחרה רוסיה לארח את האירוע הזה. המשבר הכלכלי לא חבט ברוסיה חבטות קשות מדי, בעלי אמצעים לא חסרים, וסדרה 7 היא די להיט כאן. גם בסין. אבל סין רחוקה כל-כך.

מתיחה עדינה

הנה פריט טריוויה: ה-7 הראשונה נולדה ב-1977. לימוזינת פאר ספורטיבית הפונה אל האוחז בהגה, ולא רק אל היושב במושב האחורי. הגרסה החזקה ביותר דאז, התגאתה ב-197 כוחות סוס. הגרסה החזקה ביותר דהיום (וגם דמחר), ה-760i, מצוידת ב-544 כוחות סוס. 35 שנות חיים, ותוספת של 347 סוסים. 10 סוסים לשנה. והכול למען הנהג.

וכמעט מאליה עולה השאלה: האם העיקרון הזה נשאר כשהיה? האם גם הגרסה מתוחת הפנים של 2012 היא עדיין, וקודם-כל, מכונית לנהג?

חיצונית, "המתיחה" מאוד עדינה, מרומזת, כמעט שמרנית. נגיעות נאות בצדודית, בתאורה מאחור, במראות הצד, באגזוז. דומה כי השינוי הנועז ביותר הוא צמצום מספר הלהבים בגריל הקדמי (זה הנראה כצמד כליות) מ-12 ל-9 בלבד.

לעדכון ברור זכו הפנסים הקדמיים. אלה קיבלו צורה חדה יותר, מעוצבת יותר, וגם גבות מסוגננות וריסים של נוריות LED. עתה הם גם יודעים לפזול הצידה אל תוך פנייה מתקרבת, ולהשפיל עיניים זרקוריות כאשר רכב מסונוור מגיע ממול. יעיל ויפה.

גם בעיצוב הפנים לא בוצעו מהפיכות צורניות צורמות. כורסאות עור נוחות להפליא, פה ושם כמה עיטורים והידורים, סביבת נהג מרועננת, מסכי וידיאו ויכולת צפייה במחווני המכונית ליושבים מאחור, מערכת קול אופציונלית של "בנג אנד-אולפסן" בת 1,200 וואט, ולוח המחוונים הגונב את ההצגה מכל השאר; הוא יודע לשנות את תצורתו ואת צבעיו בהתאם לתוכנית הנהיגה שבה בוחר הנהג. יעיל? לא יודע. אבל בהחלט נחמד ומשעשע.

אל ההשקה הגיעו ה-750i וה-750Li הלימוזינית שהוארכה ב-14 סנטימטר, לטובת העצמת מרחב הרגליים של יושבי האחור. הגיעה גם ה-7 ההיברידית, העושה שימוש במערכת ההיברידית שמותקנת בסדרה 5 ההיברידית.

גדולה ומהירה

המנוע ב-750i הוא גרסה מעודכנת של ה-8V בנפח 4.4 ליטרים. עתה הוא כפול מגדשים ומשופע במערכות ניהול שסתומים והזרקה, העושים אותו לחסכוני מקודמו ב-25% (נתוני יצרן). צריך אמנם לנהוג בזהירות של נוירוכירורג העושה מלאכתו על מצע של ביצים, כדי לממש את הנתון הזה, אך אין ספק שהמנוע הזה חסכוני משמעותית מקודמו.

חלק נכבד מההישג החסכוני הזה טמון בתיבת ההילוכים האוטומטית החדשה, בת 8 ההילוכים. בזכות יחסי ההעברה הצפופים, התיבה הזאת חלקה, מדויקת, זריזה, וכאמור - חסכונית. מותר גם להאמין כי שמץ מן החסכנות מגיע ממערכת ה"סטרט-סטופ" שמותקנת בכל הדגמים (ומעצבנת אותי כרגיל, אבל נמאס לי להתלונן עליה).

ועל אף כל אלה, השילוב בין מנוע ה-8V והתיבה בת 8 ההילוכים, עושה את המכונית הגדולה הזאת למהירה להדהים: 4.7 שניות ל-100, וגם המשך ההאצה עד ל-250 קמ"ש המירביים, מתרחש בקצב מסחרר.

ההגה מחושמל למדי, ואינו מסתיר את חשמליותו. במהירויות נמוכות הוא, איך לומר, קצת "נימוח" מדי. במהירויות גבוהות הוא אמנם מקשיח כראוי, אך עדיין לוקה במלאכותיות קלה. גם מערכת המיתלים עברה טיפול נפשי עמוק, והסרן האחורי זכה במערכת מיתלי-אוויר המסייעת בפינוק עכוזם של הנוסעים.

והנה שבנו אל השאלה שהוזכרה לעיל: האם, גם עם המיתלים החדשים וההגה החשמלי והחסכנות המודגשת, זו עדיין מכונת נהיגה חדה הפונה קודם כל לנהג?

התשובה, כמעט כרגיל, היא "כן, אבל...". כן, כי היא חדה, מדויקת, מהירה, מרגשת. ו-"אבל" - כי יש בה מידה מסוימת, מוצהרת, מובנת וכמעט הכרחית, של התפשרות. של ריכוך. קצת פחות "ספורט" וקצת יותר "קומפורט". קמצוץ פחות "מכונת נהיגה אולטימטיבית", קמצוץ יותר "מכונת נסיעה אולטימטיבית".

אפשר להבין את ההחלטה הזאת. יש בה היגיון מסחרי מוצק. כי גם כאן ברוסיה, וגם שם בסין הרחוקה, יותר ויותר מלקוחות ה-7 מעדיפים את הכורסאות המפנקות של הירכתיים, על הכיסא המפנק של הנהג.

דומה כי הסיכום הנאות יהיה איפוא זה: ה-7 הקודמת כבר הייתה מכונית מבריקה. ה-7 החדשה מבריקה קצת יותר, ונושכת קצת פחות.

ויש גם סיכום אישי שלי: למרבה הצער, נראה כי לב.מ.וו. סידרה 7 משלי - לא אגיע. אך לסנט פטרסבורג ולהרמיטאג' - כה יעזור לי האל - עוד אגיע גם אגיע.

הכותב היה אורח ב.מ.וו בסנט פטרסבורג

ב.מ.וו 740 2013
 ב.מ.וו 740 2013

חלק מהמתחרות

מרצדס S קלאס 2013

ברבעון השני של 2013 צפויה מרצדס לחשוף את ספינת הדגל החדשה שלה. התמונות והפרטים הלא רשמיים מצביעים על עיצוב קליל וספורטיבי יותר ועל שלל טכנולוגיות עתידניות כמו מצלמה לאיתור הולכי רגל. המנועים יכללו גם דגם היברידי נטען.

אאודי A8 2013

גם אאודי מרעננת את מבחר המנועים של סדרת ה-A8. מנוע ה-V8 בנפח 4.2 ליטר מפנה את מקומו לגרסה מוחלשת של ה-V8 טווין-טורבו של ה-S8 שתהיה חזקה יותר אבל גם חסכוניות יותר מהנוכחית. גם מנוע ה-V6 בנפח 3 ליטר מקבל שדרוג ל-333 כ"ס.

מזראטי קווטרופורטה 2013

מזראטי תציע בשנה הבאה את הדור החדש של מכונית הסדאן פאר "קווטרופורטה". המכונית המרווחת מציעה עיצוב קרבי יותר עם קרבה משפחתית הדוקה לדגמי הספורט ומנועי V8 ו-V6 חדשים ומשודרגים.