סגן שר האוצר היווני: "מצבת הרזרבות במדינה הגיעה לקצה"

סגן שר האוצר של יוון הזהיר שקופת המדינה הולכת ומתרוקנת ודרש מהמוסדות הבינלאומיים להזדרז בהעברת הסיוע ■ יוון שוקלת לדחות תשלום של אגרות חוב בהיקף של 5 מיליארד אירו

סגן שר האוצר של יוון כריסטוס סטייקוראס הזהיר אתמול כי הקופה של מדינתו עומדת להתרוקן בקרוב ודרש מהמוסדות הבינלאומיים להזדרז בהעברת נתח נוסף מחבילת החילוץ שעומד על 31.5 מיליארד אירו. סטייקוראס טען בפני עיתונאים כי יוון צריכה את הכספים בדחיפות, אחרת המדינה תעמוד בפני התפרקות.

"מצבת רזרבות המזומנים של המדינה נמצאת ממש על גבול", אמר סטייקוראס אתמול במסיבת עיתונאים שכינס. "העובדה הזאת גורמת לחנק בכלכלה המקומית". סגן שר האוצר טען כי שוקלים לדחות את התשלומים עבור אגרות חוב בהיקף של 5 מיליארד אירו שמועד הפקיעה שלהן מגיע בשבוע הבא וזאת לאור דיווחים על כך שהנתח הנכסף מחבילת החילוץ עלול להתעכב.

בחמישי פרסמה רשת "בלומברג" דיווח לפיו, למרות שיוון העבירה את תוכנית הצנע בפרלמנט ביום רביעי כנדרש, הנתח המובטח מחבילת החילוץ למדינה לא יאושר ביום שני הקרוב בישיבת שרי האוצר של גוש האירו כמובטח במשא ומתן בין יוו למוסדות הבינלאומיים. על פי הדיווח, שרי האוצר ימתינו לדוח מקיף בנוגע להתקדמות יוון ביישום הרפורמות הכלכליות שעומדת לפרסם קרן המטבע הבינלאומית לקראת סוף החודש, ורק אז להחליט אם להעביר את הכספים ליוון. הדוח של קרן המטבע היה אמור להתפרסם בחודש ספטמבר, אך נדחה לבקשת הבית הלבן שביקש לדחות את פרסום הדוח עד לאחר הבחירות לנשיאות בארצות הברית על מנת להמנע מזעזוע לכלכלה העולמית.