סין: עלייה של 11.6% בהיקף היצוא בחודש אוקטובר

נתונים אלה מתווספים לנתוני ספטמבר שהצביעו על עלייה של 9.9% ■ המאזן המסחרי של סין עלה ל-32 מיליארד דולר ■ סין נמצאת כעת בתהליך החלפת השלטון

רשויות המכס בסין פרסמו היום נתונים בנוגע להיקף הייצוא של המדינה בחודש אוקטובר מהן עולה כי הייצוא של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם צמח בקצב גדול יותר מהצפוי והצטרף לנתוני התפוקה התעשייתית הטובים של חודש אוקטובר שעלו בקצב הגבוה ביותר מזה 5 חודשים.

על פי הנתונים שפורסמו היום הצמיחה בייצוא בחודש אוקטובר הסכתמה ב-11.6% לעומת חודש אוקטובר של שנה שעבר בזמן שקונצנזוס האנליסטים של רשת "בלומברג" העריך כי הצמיחה תעמוד על 10%. לעומת חודש ספטמבר עמדה הצמיחה בייצוא על 9.9%.

"אנחנו עדיין זהירים אבל הצמיחה האיתנה של 10% בייצוא במשך חודשיים ברציפות מצביעה על התאוששות אמיתית", אמר לו טינג, כלכלן בחטיבה הסינית של בנק אוף אמריקה. היקף הייבוא במדינה גדל ב-2.4% - אותו קצב של החודש הקודם - מה שהעמיד את המאזן המסחרי של סין על עודף של 32 מיליארד דולר. על פי טינג, העלייה במאזן המסחרי עלולה למנוע מהבנק המרכזי במדינה להוריד את הלימות ההון של הבנקים בסין.

הנתונים הטובים בסין באים בזמן שבו המעצמה נמצאת בתהליך החלפת השלטון שמתקיים פעם ב-10 שנים. האנליסטים מעריכים שהנתונים הטובים של היום יקלו על תהליך ההחלפה וזאת לאור החששות שהיו קיימים לפני מספר חודשים מהאטה בכלכלה הסינית. צ'ן דמינג, שר המסחר הסיני, אמר היום כי הנתונים של ספטמבר ואוקטובר מצביעים על כך שהכלכלה הסינית התחילה להתייצב.