גאדג'טים: סוני Vaio T - אולטרה בוק טוב, אך לא מספיק קל

מגוון האולטרה בוקים ממשיך להתרחב בארץ עם דגם T13116 מסדרת Vaio של סוני, שמציע עיצוב אלגנטי ■ מדובר באולטרה בוק מוצלח מרוב הבחינות, אבל היה נחמד אם הוא היה קצת יותר קל, דק ועם סוללה חזקה יותר

מגוון האולטרה בוקים ממשיך להתרחב בארץ עם דגם T13116 מסדרת Vaio של סוני, שמציע עיצוב אלגנטי.

עיצוב: התצורה החיצונית של ה-Vaio T עוצבה מחומרי מגנזיום כסופים (כולל בחלק התחתון ובאזור המקלדת). המשקל לא מאוד קל - 1.6 ק"ג והעובי עומד על 22.60 מ"מ, נתונים שחורגים מעט מההגדרה הרשמית של אינטל לאולטרה בוקים.

מסך: סוני שילבה מסך בגודל 13.3 אינץ' ברזולוציה של 1366 על 768 פיקסל ותאורה אחורית חזקה. התוצאות בסך הכול מוצלחות.

חומרה: ה-Vaio T מגיע עם מעבד i7 של אינטל במהירות 1.90 ג'יגה הרץ, יש לו כרטיס גרפי גם כן של אינטל - HD Graphics 4000, זיכרון פנימי של 6 ג'יגה, 2 כניסות USB מתקן 2.0 והשנייה מתקן 3.0, כניסת HDMI ו-VGA, קורא כרטיסי זיכרון, תקשורת בלוטות' ורמקולים באיכות יחסית טובה.

הכונן הקשיח של המחשב משלב את שתי הטכנולוגיות המוכרות היום. על-גבי ה-SSD המגיע בנפח 32 ג'יגה, סוני מאחסנת את מערכת ההפעלה ועל-גבי הכונן הקשיח בנפח של 500 ג'יגה, המשתמש שומר את הקבצים שלו. בשיטה הזו, גם מערכת ההפעלה רצה מהר יותר וגם הלקוח לא צריך לשלם סכומי כסף גבוהים לכונן SSD בנפח גדול.

עכבר: בסוני שילבו בדגם הזה משטח עכבר שלם, כך שהכפתור הימני והשמאלי מוטמע בתוך המשטח ולא רואים אותו. המשטח כולל מספר יכולות הפעלה בשיטת מולטי טאץ'. מלבד גלגול העמוד למעלה ולמטה באמצעות משיכת האצבעות לכיוון המתאים, אפשר גם לזוז אחורה וקדימה בעמוד בעזרת תנועה של שלוש אצבעות ויש אופציות לזום וסיבוב תמונות. בסוני שילבו גם סרטונים, כך שניתן יהיה ללמוד את הפקודות בצורה קלה יותר. התוצאה בהחלט מאפשרת להשתמש במשטח מגע הזה בשימוש יומיומי בצורה נוחה.

סוללה: קצת מעל 3 שעות עם חיבור אלחוטי לאינטרנט והגדרות מתקדמות. מלבד זה, המחשב כמעט שלא מתחמם כשמניחים אותו על הברכיים.

בשורה התחתונה: ה-Vaio T הוא אולטרה בוק מוצלח מרוב הבחינות, אבל היה נחמד אם הוא היה קצת יותר קל, דק ועם סוללה חזקה יותר.

מחיר: 6,000 שקל.

ציון: 8.