המדינה: לחייב את עודד גולד ושלמה וחניש בחובות דימונה טקסטיל

‎‎השניים נידונו למאסר ממושך בגין קבלת 53 מיליון שקל במירמה מהתמ"ת, ועם סיום ההליך הפלילי, דורשת כעת המדינה לשוב ולדון בהליך האזרחי נגדם‏

‎‎המדינה מסרבת לוותר על ההליך האזרחי נגד היזמים עודד גולד ושלמה וחניש, שהורשעו בקבלת כ-53 מיליון שקל במירמה ממרכז ההשקעות במשרד התעשייה והמסחר (התמ"ת), ונידונו למאסר ממושך.

כחודשיים לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורם של השניים על הרשעתם, מבקשת המדינה לחדש את הדיון בבקשה לחייבם בחובותיה של חברת דימונה טקסטיל, שהייתה בבעלותם, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

תחילת הפרשה ב-1999, אז הוגש כנגד וחניש וגולד כתב אישום המייחס להם קשירת קשר לקבלת כספים והטבות בהיקף 53 מיליון שקל במירמה ממרכז ההשקעות. זאת, באמצעות חברות שהיו בבעלותם, ובהן דימונה טקסטיל. הפרשה עסקה ב-4 פרויקטים, שגולד ו-וחניש יזמו, וקיבלו בגינם מעמד של מפעל מאושר.

השניים הורשעו בהגשת דוחות ביצוע מנופחים, הכוללים נתונים כוזבים אודות השקעה במיזמים השונים, שהביאה לקבלה במירמה של סכומי-עתק מהמדינה, שאת חלקם שילשלו לכיסם, ואת החלק האחר העבירו לחשבונות בנק בשליטתם.

‏ב-2005 הגיש המפרק של דימונה טקסטיל, עו"ד אילן שביט, בקשה לחיוב גולד ו-וחניש בכלל חובות החברה, בטענה כי השניים ניהלו את עסקי החברה בכוונה לרמות את נושיה, והשתמשו שלא כדין בכספי החברה. ואולם לאור ניהול ההליך הפלילי נגד השניים, עוכב הדיון בבקשת המפרק.

‏מיצוי ההליך האזרחי

‏‎‎ב-2009 הרשיע בית המשפט המחוזי בתל-אביב את גולד ו-וחניש בשורת העבירות שיוחסו להם, בהן עבירות הנוגעות להתנהלותם בדימונה טקסטיל. על גולד נגזרו 8 שנות מאסר, ואילו וחניש נידון ל-6 שנות מאסר. בהמשך דחה בית המשפט העליון את ערעורם של השניים על הרשעתם ואף החמיר את עונשו של גולד ל-9.5 שנות מאסר.

‏למרות שהמפרק ביקש למחוק את הבקשה לחיובם של גולד ו-וחניש בחובות דימונה טקסטיל, הודיעה המדינה כי קיימת חשיבות ציבורית בבירור הבקשה ובמיצוי ההליך האזרחי עם היזמים, בנוסף להליך הפלילי.

בימים האחרונים הגישה המדינה לבית המשפט מחוזי בתל-אביב את הבקשה לחידוש הדיון בהליך האזרחי ולנהלו במקום המפרק. הבקשה הוגשה בידי עו"ד מאיר לפלר ממשרד לוסטיגמן לפלר, בליווי של היחידה לתביעות ומיקור חוץ בפרקליטות המדינה. ‏‎‎‏