מניית היום: מזנקת בכ-11% על רקע מאבק שליטה

לאחר שפרסמה שלשום הודעה ובה כמה וכמה תהיות של ההנהלה הנוכחית בעניין ההצעה, החברה מסרה אתמול כי בכוונתה להעריך נכונה את ההצעה ולהיטיב לקבל את ההחלטה

אתמול דיווחנו כי מאבק השליטה שנוצר בחברת האחזקות ביומדיקס ממשיך להתפתח. בצד אחד של המתרס עומדים חברת קפיטל פוינט שגייסה את תמיכת רוב המוסדיים (בראשות IBI המחזיקה 5.7% בחברה) והציעה הצעת השקעה בחברה, הכוללת את החלפת הדירקטורין וההנהלה באנשים מטעמה.

מן הצד השני עומדים בעלי השליטה הקיימים בחברה - היו"ר מני מור והדירקטור זאב ברונפלד, המחזיקים יחד 22.6% והמנכ"ל הקיים אלעד נגר.

לאחר שפרסמה שלשום הודעה ובה כמה וכמה תהיות של ההנהלה הנוכחית בעניין ההצעה, החברה מסרה אתמול כי בכוונתה להעריך נכונה את ההצעה ולהיטיב לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור בעלי המניות.

"לאור פניות מרובות אל ביומדיקס על ידי משקיעים פוטנציאליים בקשר עם ביצוע השקעה בחברה, ובמטרה לוודא כי תהליך בחינת הצעות ההשקעה יהיה מקיף וממצה ולטובת החברה וכלל בעלי מניותיה, החליט דירקטוריון החברה לקבל הצעות במשך תקופה בת 60 יום (עד ליום 11 בינואר 2013).

יצויין כי לפני כמה חודשים, כשהוצעה לחברה הצעת ההשקעה של קרן הון הסיכון מדיקה, שגובשה יחד עם קבוצת השליטה ונגר, לא הוצע לבחון אותה מול חלופות נוספות.

ביומדיקס הודיעה כי היא כבר בוחנת הצעות אפשריות ממשקיעים אחרים ובין היתר היא בוחנת את האופציה של חלוקת מניות ביומדיקס בחברות הבנות (שרובן בורסאיות) כדיבידנד בעין למשקיעים. אופציה זו הועלתה על יד המוסדיים עצמם כשביומדיקס בחנה הצעת השקעה מקבוצת מדיקה, ולכן עשויה להיות אטרקטיבית עבורם גם כעת.