תמ"א 38: קב' אביב חולמת לחזק שכונה שלמה ברמת-אביב

החברה: "פוטנציאל הפעילות ברמת-אביב הירוקה עומד על כ-80 בניינים; בסך-הכול עתידות להתווסף כ-720 יחידות דיור בשכונה לצד כ-2,000 מקומות חניה עתידיים"

תמ"א 38 ממשיכה לייצר עניין בקרב חברות הנדל"ן הגדולות בענף. קבוצת אביב, בראשות דורון אביב ודפנה הרלב, הודיעה היום (ג') על כניסתה לתחום באמצעות שיתוף-פעולה עם היזם מולי איל בעלי חברת אי. אס. נדל"ן. במסגרת הפעילות המשותפת תקים אביב בשיתוף איל חברת בת תחת השם "אביב איל" שתעסוק בייזום תמ"א 38. הפרויקט הראשון של החברה מתוכנן להיות בשכונת רמת-אביב הירוקה.

בניגוד לקידום פרויקטים במסגרת תמ"א 38 הנעשית בדרך-כלל על בניין אחר או מספר בניינים סמוכים, לחברה החדשה תוכנית שאפתנית הרבה יותר - לחזק שכונה שלמה.

"פוטנציאל הפעילות ברמת-אביב הירוקה עומד על כ-80 בניינים", מסרו היום בחברה, "בכל בניין מתכננת החברה תוספת של בין 6 ל-12 דירות ובסך-הכול עתידות להתווסף כ-720 יחידות דיור בשכונה לצד כ-2,000 מקומות חניה עתידיים".

במקביל לשאיפה לחיזוק השכונה כולה, יש לציין שהפרויקט נמצא בשלבים מוקדמים מאוד כאשר נכון להיום מחזיקה החברה המשותפת בבניין אחד חתום בלבד בשכונה ונמצאת במשא ומתן עם מספר בניינים נוספים.

על כך אמר היום מולי איל, שיהיה המנכ"ל המשותף בחברה החדשה, כי "במסגרת פעילות החברה שלי נחתם הסכם עם בניין אחד בשכונה והוא מצטרף למשאים ומתנים מול 15 בניינים נוספים בשכונה. אנחנו פועלים כבר חודש וחצי בשכונה במסגרת החברה המשותפת, ואני צופה שתוך שנה נגיע לחתימה מול עשרה בניינים. אנחנו מקבלים רוח גבית מהעירייה בנושא וגם מבעלי הדירות שמגיעים אלינו מיוזמתם".

לגבי השאיפה לחזק את השכונה כולה אומר איל: "הקדשנו שנה לתכנון השכונה הכולל ונפעל על-פיו, אבל הביצוע יהיה פרטני לגבי כל בניין. אם בסופו של דבר נגיע למצב שנחזק חצי או שליש מהשכונה בפועל נשמח. בכל מקרה אנחנו מקווים שגם יזמים אחרים שיפעלו בשכונה יפעלו על-פי התוכנית הכוללת לשכונה ויהיו מחוייבים לאותו תכנון ולאותם תנאים".

במקביל להשקת הפעילות נוקבת החברה גם בתמורה שעתידים לקבל הדיירים במסגרת פרויקט החיזוק המתוכנן. מדובר בתוספת בנייה של כ-25 מ"ר לכל דירה קיימת ובנוסף יוכלו הדיירים לבחור בין שלושה מדרגי שיפוץ בעלויות שונות. לחברה גם הערכה לגבי פוטנציאל השבחת הדירות הקיימות "לפי הערכות החברה, מחיר דירה ממוצע בשכונה עומד כיום על כ-1.7 מיליון שקל. לאחר ביצוע תכנית התמ"א יעלה המחיר בכ-700 אלף שקל עד מיליון שקל. מחיר שכר דירה ממוצע עומד כיום כ-4,500 שקל לחודש ולפי הערכות הוא יעלה לרמה של 6,500 שקל לחודש לאחר ביצוע התכנית".

דפנה הרלב, מנכ"ל קבוצת אביב, אמרה כי "אני רואה חשיבות רבה בקידום תוכניות מימוש תמ"א 38, אשר משמרות את המרקם והאופי הקיים של השכונות, בהרמוניה עם המבנים הקיימים. כך נהנים בעלי הדירות משדרוג דירתם הקיימת ועלייה בערכה בכ-50%, ללא השקעה כספית מצידם, והם נשארים להתגורר באותה שכונה מוכרת, מרכזית ואהובה. שיתוף-הפעולה בין אביב לאיל מביא את היתרון המצטבר של שני הצדדים, חוסן ואיתנות פיננסית. בחרנו להתחיל את הפעילות בשכונת רמת-אביב הירוקה משום שמקום זה מתאים באופיו לפעילות אליה אנו מכוונים. השכונה הקיימת כמו אזורים נוספים בעיר סובלים ממחסור במקלטים דירתיים, המבנים אינם ערוכים לקראת רעידות אדמה, וכמו כן, הדירות המקוריות קטנות וקיים מחסור ביחידות דיור באזור מבוקש זה. על כן פרויקט כזה יכול לשנות הרבה עבור השכונה ודייריה".

איל הוסיף כי "אנו מציגים היום חזון חדש לפעילות תמ"א 38, לא עוד פעילות נקודתית הרואה רק את הבניין הבודד, אלא ראייה מערכתית כוללת התואמת את ערכי השכונה והדיירים. בכוונתנו להמשיך להיות קשובים לגופי התכנון, למנהלת הרובע, לוועד השכונה ולבעלי הדירות ולהמשיך ליישם זאת בתכניות שלנו. השותפות עם קבוצת אביב יוצרת גוף מאוחד, בעל ניסיון, יכולות ואיתנות להתמודד עם פרויקטים בסדר גודל זה. על-פי נסיוני, החסם העיקרי שעצר עד כה את פריחת תמ"א 38 הוא חששות מצד בעלי הדירות. בהיבט זה, מציעה חברת אביב איל שילוב יוצא דופן בשוק של איכות, אמינות ואיתנות שיסיר להערכתי את מרבית החששות".

את הפרויקט מלווים בין היתר האדריכלית מירב טויג, ד"ר דורון שלו-קונסטרוקטור, עו"ד ענת בירן ועו"ד גיא פרבמן, צור-וולף-מתכנני נוף.