פרוטליקס קרובה לעסקת ענק של מאות מ' ד' בברזיל

ככל הנראה יכלול ההסכם מענק או הטבה עבור מכירת ידע או הקמת מפעל לייצור התרופה של פרוטליקס בברזיל ■ את המו"מ עם ממשלת ברזיל מנהלת פרוטליקס יחד עם ענקית התרופות פייזר, המשווקת את התרופה בעולם

פרוטליקס מתקרבת לחתימת ההסכם למכירת התרופה שלה למחלת הגושה לממשלת ברזיל, בהיקף של מאות מיליוני דולרים. גורמים המקורבים לעסקה מסרו ל"גלובס", כי ההסכם עשוי להיחתם תוך כמה ימים.

את המו"מ עם ממשלת ברזיל מנהלת פרוטליקס יחד עם ענקית התרופות פייזר, המשווקת את התרופה של פרוטליקס באופן בלעדי בעולם (מלבד בישראל, שבה משווקת פרוטליקס את התרופה לבדה). פייזר ופרוטליקס חולקות את ההכנסות מן התרופה - 60% לפייזר ו-40% לפרוטליקס. פייזר אחראית על השיווק ועל הוצאות השיווק, ופרוטליקס אחראית על הייצור ועל ההוצאות הקשורות אליו. בפרוטליקס סירבו להגיב לידיעה.

עוד נודע ל"גלובס", כי ההסכם יהיה בהיקף של כ-300-400 מיליון דולר, ויכלול גם רכיבים מעבר למכירת מנות של התרופה לממשלת ברזיל. ככל הנראה יכלול ההסכם מענק או הטבה, עבור מכירת ידע או הקמת מפעל לייצור התרופה של פרוטליקס בברזיל.

הכנסה של 1.7 מיליון דולר

פרוטליקס נסחרה היום בעלייה של 0.7%, לשווי חברה של 1.7 מיליארד שקל.

הרבעון הנוכחי הוא הרבעון המלא הראשון שבו משווקת התרופה, שאושרה במאי. ברבעון רשמה פרוטליקס הכנסות של 3.7 מיליון דולר, והפסד של 5.4 מיליון דולר. שורת ההכנסות כוללת תשלום אבן דרך של 1.1 מיליון דולר מפייזר, עבור עמידה ביעדים המכירות הראשונים.

חלקה של פרוטליקס (40%) בהכנסות ממכירות תרופת הגושה על-ידי פייזר ברבעון נכנסות ישירות לשורת הרווח, והן עמדו השנה על 1.7 מיליון דולר.

עלות המכר של פרוטליקס לרבעון עמדה על 2.6 מיליון דולר, מהם כ-2 מיליון דולר הקשורים לייצור תרופת הגושה. פרוטליקס מטפלת היום בכ-70-80 חולי גושה, בעלות טיפול שנתית של כמה מאות אלפי דולרים לחולה.

פרוטליקס קיבלה ברבעון השני של השנה מענק של 25 מיליון דולר מפייזר, לאחר שהשיגה את אישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, לשיווק התרופה לגושה בארה"ב. היא הייתה עשויה לקבל 25 מיליון דולר אם המוצר היה מאושר גם באירופה, אך הוא לא אושר, משום שלמתחרה של החברה, שייר, ישנו מעמד תרופת יתום באירופה, החוסם כניסת מוצרים חדשים.

בספטמבר אושר לשיווק המוצר של פרוטליקס בישראל. כאמור, בישראל משווקת פרוטליקס את המוצר בעצמה. ההכנסות וההוצאות שלה מפעילות זו צפויות להירשם בדוח כבר מהרבעון הבא.

לפרוטליקס 50 מיליון דולר בקופת המזומנים. בדוחות נמסר כי החברה צפויה להמשיך לרשום הפסד תפעולי בתקופה הקרובה, אך היא מאמינה כי יש לה מזומנים שיספיקו לה לפחות למשך 12 חודשים.