סטרן: ההכנסות של ה-NBA יגיעו העונה ל-5 מיליארד דולר

הקומישינר מצפה לעלייה של כ-20% בהכנסות בהשוואה לעונה המלאה האחרונה; השווקים הבאים שיקפיצו את ה-NBA, לפי סטרן: "טורקיה, אפריקה וברזיל"

דייויד סטרן ממשיך לספור את הימים לקראת הפרישה שלו מתפקיד הקומישינר של ה-NBA אחרי 30 שנה. בינתיים הוא ממשיך לדווח על המצב הכלכלי המצוין של הליגה. בכנס מנהלים שנערך ב"יאנקי סטאדיום" בניו יורק, אמר סטרן כי ההכנסות של ה-NBA בעונת 2012/13 צפויות להגיע לשיא כל הזמנים - 5 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של כ-20% בהשוואה לעונה השלמה האחרונה (2010/11).

בכך ממשיכה ה-NBA לשמר את מעמדה כליגה השלישית הכי מכניסה בארה"ב, אחרי ה-NFL (הכנסות של 9 מיליארד דולר בעונה) וה-MLB (הכנסות של 7.5 מיליארד דולר), והרבה לפני ה-NHL (הכנסות של 3.3 מיליארד דולר).

סטרן ציין את השווקים המתעוררים מחוץ לגבולות ארה"ב שאחראים על הצמיחה. "בסין, שהיא המנוע הכי גדול שלנו מחוץ לארה"ב, אנחנו מצליחים בהחלט יפה. אני מעריך שנראה שינויים של כמה מעלות גם בטורקיה, אפריקה וברזיל".

הקומישינר שוב צינן את ההתלהבות לגבי התרחבות של ה-NBA להשתתפות בליגה באירופה. "אני חושב שהדבר הכי הגיוני יהיה ליגה באירופה, אבל אני לא רואה את זה קורה בעשור הקרוב. בכל מקרה, זו לא תהיה רק קבוצה אחת".

סטרן הודיע בחודש שעבר על החלטתו לפרוש מתפקיד הקומישינר בפברואר 2014, אז יעביר את השרביט לסגנו אדם סילבר.