טלטלה נוספת בבטר פלייס: משה קפלינסקי עוזב

זאת קצת יותר מחודש לאחר ששי אגסי הודח מתפקיד מנכ"ל בטר פלייס העולמית ■ כאשר אגסי "הועזב" פירשו זאת בחברה כניצחון לקו של קפלינסקי; היום מתברר כי גם הקו שהוביל קפלינסקי לא תאם את זה של עידן עופר

משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל, עוזב את החברה. כך נודע ל"גלובס". זאת, קצת יותר מחודש לאחר ששי אגסי, מנכ"ל בטר פלייס העולמית, הודח מתפקידו והוחלף ע"י אוון ת'ורנלי. בטר פלייס נמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר. אלן גלמן, מנהל הכספים הראשי של בטר פלייס, יחליף את קפלינסקי בתפקידו.

"לפני כ-5 שנים הכיר לי עידן עופר את שי אגסי שחזונו ליציאה מהתלות בנפט העניקה לי השראה להצטרף לחברה צעירה ושאפתנית שנקראה בטר פלייס. היום אני יוכל לומר עד כמה אני גאה בצוות שלי ובעבודה החלוצית שעשינו בהקמת התשתית הראשונה בעולם לרכב החשמלי. זהו הזמן לכניסתו של דור חדש של מנהיגים לחברה, שיוכלו להצעיד את בטר פלייס קדימה. עבורי, זהו הרגע להמשיך קדימה ולמצוא משימה מאתגרת אחרת, לא פחות מעניינת ומספקת ממה שחווייתי בבטר פלייס", מסר קפלינסקי.

עידן עופר מסר כי "אני מבקש להודות לקפלן על כך שלפני 5 שנים הסכים להירתם לאתגר שבו היה הנסתר רב על הגלוי. ביקשנו מקפלן להישאר בחברה דווקא בתקופת המעבר החשובה שבין שלב ההקמה לשלב המכירות אך אנו מכבדים את רצונו. קפלן שב והוכיח מנהיגות בחודש וחצי האחרונים בזמן קריטי לחברה ואני אסיר תודה לקפלן על המנהיגות, החברות, הנאמנות ויכולת הביצוע ואני וכל הדירקטוריון מאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך".

ת'ורנלי הוסיף כי "קפלן הוא מאדריכלי הפיכתה של בטר פלייס מחזון למציאות ממשית. הוא הצליח להשיג את מה שרבים סברו שהוא בלתי אפשרי ואנו מריעים לו על ההצלחות וקידום החזון, ומאחלים הצלחה בהמשך הדרך".

עזיבתו של קפלינסקי מהווה זעזוע משמעותי, שעתיד להקשות עוד יותר על ניסיונות השיקום של החברה. היחסים בין קפלינסקי לשי אגסי היו מתוחים בחודשים האחרונים וכאשר אגסי "הועזב" פירשו זאת בחברה כניצחון לקו של קפלינסקי. בדיעבד נראה שגם הקו אותו הוביל קפלינסקי לא תאם את זה של בעלי המניות ובראשם עידן עופר מהחברה לישראל.

כתבות אחרונות בנושא הטלטלה בבטר פלייס:

שווי בטר פלייס הוערך ב-2.25 מיליארד דולר; מה השתבש?

בטר פלייס תפטר כ-40% מכוח האדם שלה בישראל

"עידן עופר לא מוכן להפסיד כסף כשהמנכ"ל מטייל בעולם"

דירקטוריון בטר פלייס הדיח את שי אגסי מתפקיד המנכ"ל