האפוטרופוס הכללי מונה כמנהל נכסיו של גומא אגיאר בישראל

בעלי הפועל ירושלים נחשב לנעדר מאז יוני השנה, ומאז היעלמותו אין מי שינהל את נכסיו בישראל, ובכללם נכסי מקרקעין שונים ומניות קבוצת הכדורסל

‎‎בית המשפט המחוזי בירושלים מינה אתמול (ג') את האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, פרופ' דוד האן, כמנהל הנכסים של איש העסקים הנעדר גומא אגיאר בישראל. זאת, משום שהאפוטרופוס הכללי הוא הגורם המופקד בישראל על ניהול נכסי נעדרים עד לשובו של הנעדר, או עד לקביעה משפטית בדבר גורלו והגדרת הזכאים לרכושו בעקבות הקביעה.

עקבותיו של אגיאר, בעלי קבוצת הפועל ירושלים בכדורסל ומי שהיה בעבר הספונסר של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, נעלמו ביוני השנה, כשיצא להפלגה בספינתו מחופי פלורידה ולא שב. ספינתו נמצאה אז נטושה, ועד היום לא התברר מה עלה בגורלו.

‏בבקשה להוצאת צו לניהול הנכסים של אגיאר, שהוגשה לבית המשפט, ציין האפוטרופוס הכללי כי מאז היעלמותו של אגיאר אין מי שינהג בנכסיו המצויים בישראל, ובכללם נכסי מקרקעין שונים ומניות קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים. ‏לפיכך, טען יש להפקיד את ניהול נכסיו של מר אגיאר בידי האפוטרופוס הכללי, כמצוות החוק, עד לקביעה משפטית בדבר גורלו של הנעדר.

בית המשפט קיבל את הבקשה וקבע כי האפוטרופוס הכללי יסתייע בניהול הנכסים בעורכי הדין אפי אברמזון ומאיר הלר, המייצגים, בהתאמה, את אשתו של אגיאר וילדיו ואת אמו של אגיאר ואחיו.

‎‎קרב ירושה בין האם לרעיה

מאז היעלמותו של אגיאר, מנהלות אמו ורעייתו ביניהן קרב משפטי על ירושתו. אגיאר צבר את עיקר הונו כשהקים חברת אנרגיה בארה"ב, שגילתה מצבור ענק של גז טבעי ושל נפט במדינת טקסס.

חלק ניכר מכספו תרם אגיאר לקהילה היהודית בישראל ובחו"ל, והוא השקיע כ-4 מיליון שקל בערבויות למועדון הכדורגל של קבוצת בית"ר ירושלים.

בין היתר, אגיאר גם החזיק בנכסי נדל"ן רבים בירושלים, בשכונות ימין משה וממילא, בהר הזיתים, ברובע המוסלמי שבמזרח העיר ובאזור במערת המכפלה.

‎‎היעלמות בלב ים

ב-21 ביוני השנה מסר דוברו של אגיאר כי הוא נעדר מיום קודם בשעות הלילה, לאחר שיצא לשוט בספינה שבבעלותו מהנמל בפורט לודרדייל בפלורידה, וככל הנראה נקלע למזג-אוויר סוער.

אשתו של אגיאר דיווחה למשטרה על היעדרותו, ובהמשך נמצאה הספינה עם מנוע דולק אחרי שנסחפה לאחד החופים במיאמי. אגיאר לא נמצא על הספינה, והחיפושים אחריו נמשכו במשך ימים ארוכים, אך העלו חרס.

‏בסמוך להיעלמותו המסתורית של המיליארדר, דיווחו מקורביו כי אגיאר היה מצוי בחודשים שקדמו להיעלמות במצב נפשי קשה.

בינואר 2010 אושפז אגיאר בכפייה בבית-חולים פסיכיאטרי בתל-השומר לבקשת משפחתו. יום לפני האשפוז פורסם ראיון שנתן למקומון הירושלמי, ובו אמר המיליארדר כי חצה עם אשתו את הגבול לעזה ונפגש שם עם גלעד שליט, כשזה עוד היה בשבי. אגיאר סיפר אז לכלי התקשורת כי הצליח לשוחח בקצרה עם שליט, ומסר בשמו כי "הוא ביקש שאמסור לבני משפחתו שהוא אוהב אותם".

בהתבטאות אחרת טען המיליונר היהודי-אמריקני כי הוא ה"משיח".

‏את האפוטרופוס הכללי ייצגו בהליך עורכות הדין סיגל יעקובי ומיכל בן-עמי. ‏‎‎‏