חדשות ומשמעותן

‎‎משדרי החדשות יהיו גם הערב המנה העיקרית בערוצי הטלוויזיה השונים

‎‎בחמש קם צייד - ולא נראה שישוב אל שגרת חייו לפחות עד שש אחרי המלחמה. מהדורות האקטואליה של חמש אחרי-הצהריים, הוקדשו, כבר מפתיחתן, למבצע "עמוד ענן", שהצליח להפתיע לא רק את בכירי חמאס, אלא גם את מערכות החדשות.

בנסיבות שנוצרו, זכה אתמול (ד') ערוץ 10 ליתרון מן ההפקר, שכן בדקות הראשונות כמהים הצופים לפרצוף מוכר, ובעוד שבערוץ 2 מנחה את המהדורה אורן וייגנפלד, המוכשר אך עדיין לא אייקון חדשותי מוכר, הרי שבערוץ 10 נמצא באולפן רפי רשף הוותיק.

דווקא בשש, השעה שיש לערוץ 10 יתרון (איכותי, לא כמותי למרבה הצער) עם "לונדון את קירשנבאום", מתהפכות היוצרות: כוחם של המגישים הוותיקים הוא בהנחיית משדר מגוון שמעודד דיונים עמוקים (יחסית לטלוויזיה), אבל הנחייה מהירה ודינמית היא כמעט מנוגדת לאופיים. במקביל, עודד בן-עמי מתנהל כאילו הוא עדיין בלשכת דובר צה"ל ומספק את הטון הפטריוטי שאזרחי ישראל כה אוהבים בשעות ראשונות לגלגלו של מבצע כזה.

‏ההמשך כבר די צפוי: גנרלים בדימוס (שבימים שכאלה לובשים מעיל-רוח גם באולפן החמים), כתבים מקצועיים, וצדיק אחד בדמותו של דני קושמרו, היחיד שמעז לשאול בקול רם האם לא מדובר כאן בתעלול בחירות.

גם אם התשובה לשאלה הזאת שלילית, הרי שהיא ראויה להישאל בצורה ברורה, במיוחד על רקע מתק השפתיים שנכפה על "מרואייני-אופוזיציה כיחימוביץ' ולפיד, לפחות פעם אחת.

‏מה צפוי לנו הערב (ה')? עוד הרבה מאותו הדבר, ובעיקר שעמום גדול מאירוע שאי-אפשר להפסיק לדווח עליו בהרחבה, ועם זאת קורה בו מעט כל-כך.