דלק קידוחים ואבנר: צניחה ברווח עקב ירידה ביכולת הפקת גז

התוצאות הכספיות של שותפות "ים תטיס" נפגעו ברבעון השלישי בעיקר בגלל הוצאות פחת גבוהות והפחתות שבוצעו לראשונה בגין פיתוח מאגרי "נועה" ו"פינקלס", וכן מירידה ביכולת הפקת גז ממאגר מרי B

שותפות חיפושי הגז אבנר ודלק קידוחים הנמנות עם קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, דיווחו הלילה (ו') לבורסה על תוצאותיהן הכספיות לרבעון השלישי של 2012.

מהדוחות עולה, כי שתי שותפות "ים תטיס" רשמו צניחה במכירות וברווחים ברבעון השלישי, בעיקר בגלל הוצאות פחת גבוהות והפחתות שבוצעו לראשונה בגין פיתוח מאגרי "נועה" ו"פינקלס", וכן מירידה ביכולת הפקת גז ממאגר מרי B. השותפויות טוענות כי הירידה ביכולת הפקת הגז ממרי B מהווה אירוע "כוח עליון", אך אם עמדתן לא תתקבל, הן עלולות להיות חשופות לתשלום קנסות בהתאם לחוזי הגז.

נזכיר, כי השותפויות צפויות להתחיל להפיק גז ממאגר "תמר" כבר בשנה הבאה.

אבנר רשמה ברבעון הכנסות נטו בהיקף 27.1 מיליון דולר, צניחה של 45% לעומת הכנסות בהיקף 50.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011. הרווח הנקי של החברה צנח ב-86% והסתכם ברבעון בכ-4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 29 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. סך ההוצאות של החברה בגין חיפושי הגז והפקת הנפט והגז, וכן הוצאות פחת - הסתכמו ברבעון בכ-13 מיליון שקל.

דלק קידוחים רשמה ברבעון השלישי הכנסות בהיקף 28.7 מיליון דולר, צניחה של 44% לעומת הכנסות של 51.3 מיליון דולר ברבעון השלישי ב-2011. הרווח הנקי של השותפות צנח ב-92% והסתכם ברבעון ב-2.2 מיליון דולר בלבד, לעומת 28.8 מיליון דולר ב-2011. סך ההוצאות הסתכם ב-15.3 מיליון דולר.

השותפויות מכרו גז בהיקף 0.8 מיליארד מטר מעוקב (BCM) ובמחיר 5.26 דולר ליח', לעומת 0.7 ו-0.3 BCM ברבעונים הראשון והשני בהתאמה.