אנלייט מוכרת את שותפות אודם בכ-19 מיליון שקל

בעקבות המכירה תרשום החברה רווח של כ-13 מיליון שקל ותגדיל את תזרים המזומנים בכ-19 מיליון שקל

אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום, שבבעלות שאול אלוביץ', חתמה על הסכם למכירת שותפות אודם, הנמצאת בבעלותה, לקבוצת גנדיר השקעות. היקף העסקה מוערך בכ- 19 מיליון שקל. הרווח הכולל של החברה מהשותפות, מיום הקמתה ועד למכירתה צפוי להסתכם בכ-15.6 מיליון שקל, מתוכו הרווח הנובע ממכירת השותפות מוערך ב-13 מיליון שקל.

במסגרת העסקה תקבל קבוצת גנדיר את מלוא הזכויות של השותפות כמו גם, ההתחייבויות השותפות, לרבות הסכם המימון עם בנק הפועלים. אנלייט תישאר קבלן ההפעלה והאחזקה של המתקנים למשך 5 שנים והשלמת העסקה מותנית, בין היתר, בקבלת אישורים מהמשכירים, הבנק המממן, והנאמן של אג"ח אנלייט.

את העיסקה ליוו מטעם הרוכשים, עו"ד תימור בלן, ממשרד גורניצקי, מטעם אנלייט, עו"ד רון ורד, ממשרד יהודה רווה ושות' ואופיר דורון ממגדל חיתום שימש כבנקאי ההשקעות שליווה את העיסקה.

שותפות אודם, בבעלות מלאה של אנלייט (100%), מחזיקה בצבר של 62 מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיית PV, בהספק מותקן כולל של כ-3 מגה-וואט. כל המתקנים בשותפות מייצרים חשמל באופן רציף מאז הקמתם והשותפות כולה מייצרת תזרים חיובי.

מתקני ייצור החשמל הוקמו על ידי אנלייט כ-EPC (קבלן הקמה) עבור השותפות על נכסי בסיס איכותיים - בסיסי צה"ל, בתי ספר בעיריות, מבנים בקיבוצים ומושבים שיתופיים, רבים מהם ממוקמים באזורי קרינה סולארית מהגבוהים בארץ. השותפות הוקמה בהשקעה כוללת של כ-37.5 מיליון שקל, מתוכם כ-7.5 מיליון שקל בהון עצמי שהוזרם לשותפות ע"י אנלייט והיתרה במימון בנקאי.