סגירת רשת המחשבים הסבה לאלקטרה הפסד של 20 מיליון שקל

עם זאת, פעילות אייס הניבה רווח תפעולי של כ-7 מיליון שקל מאז נרכשה באפריל ‏‏

‎‎על תוצאותיה של אלקטרה מוצרי צריכה ברבעון השלישי וב-9 החודשים הראשונים של 2012 העיבה הרפתקה בתחום המחשבים: הקמת רשת חנויות תחת השם "אלקטרה מחשבים", שכפי שנחשף ב"גלובס", נסגרה בחודש אוגוסט השנה.

‏‏ברבעון החולף ביצעה אלקטרה צריכה הפרשה של 5 מיליון שקל בגין סגירת הרשת, שיחד עם הפרשה גדולה יותר, שביצעה ברבעון השני, העלתה את סכום ההפסד שהניבה אלקטרה מחשבים לכ-20 מיליון שקל בחודשים ינואר-ספטמבר.‏ אלקטרה צריכה הטילה חלק נכבד מהאחריות לכישלון הרשת על הממונה על ההגבלים העסקיים, שסירב לאשר לה את רכישת המתחרה, חברת חיון הפצה.

‏מאידך גיסא נהנתה אלקטרה צריכה מקריסתה של רשת קמעונאית אחרת - אייס אוטו דיפו - שרכישת פעילותה באפריל השנה מידי כונס הנכסים של הרשת הביאה לשיפור בהכנסות וברווח. הפעילות הנרכשת הניבה ברבעון השלישי הכנסות של 155 מיליון שקל ורווח תפעולי של כ-6 מיליון שקל.

‏מאז אפריל תרמה אייס הכנסות של 267 מיליון שקל ורווח תפעולי של 7.2 מיליון שקל. חששות המשקיעים מהרכישה הופרכו, ומאז פרסום דוחות הרבעון השני, בשלהי אוגוסט, זינקה מניית אלקטרה צריכה ב-45%.‏

‏‏אלקטרה מוצרי צריכה פועלת כיום ב-3 תחומים: יבוא ושיווק מוצרי צריכה חשמליים, רשתות שיווק קמעונאיות ("מחסני חשמל", "שקם אלקטריק" ו"סנסור") ו"עשה זאת בעצמך" ("אייס אוטו דיפו").

בנטרול פעילות אייס נרשם קיטון של כ-6% בהכנסות הקבוצה ברבעון, בעיקר בעקבות היחלשות במגזר מוצרי צריכה חשמליים ובמגזר הקמעונות.

‏כלל הכנסות אלקטרה צריכה צמחו ברבעון השלישי של השנה ב-20% ל-712 מיליון שקל, והרווח הגולמי זינק ב-40% ל-205 מיליון שקל. המחיקות בגין אלקטרה מחשבים גרמו לשחיקה של 8% ברווח הנקי הרבעוני, ל-16 מיליון שקל, ושל 35% ב-9 החודשים הראשונים של השנה, ל-33 מיליון שקל.

‏‏יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, מסר בתגובה לדוחות: "ב-9 החודשים הראשונים של השנה המשיכה החברה לשמור על רמות גבוהות של הכנסות ורווחיות, למרות הסביבה העסקית המאתגרת, התחרות המתגברת וההאטה בביקושים בתחום הצריכה.

‏‏"באוקטובר האחרון רכשנו את פעילות השיווק בתחום המזגנים הביתיים של חברת איירוול (‏Airwell‏), ואנו מאמינים כי פעילות זו תאפשר לנו להיות שחקן משמעותי בתחום המיזוג, ולבצע פריצה משמעותית לשווקים הבינלאומיים, שבהם אלקטרה מוצרי צריכה אינה פועלת כיום". איירוול היא חברה צרפתית הפעילה בעשרות מדינות בתחום המזגנים הביתיים.‏

‏במקביל לאישור הדוחות אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-32 מיליון שקל, המתווסף לדיבידנד בהיקף של כ-30 מיליון שקל שחולק בתחילת השנה.‏ ‏‎‎‏