גיל גזית, מנכ"ל מידרוג, פורש מתפקידו

גזית, אחד ממייסדי חברת הדירוג, צפוי לעזוב בסוף השנה ולפנות לעסקים פרטיים

לאחר 10 שנים במידרוג הודיע גיל גזית, מנכ"ל חברת הדירוג, כי הוא פורש מתפקידו. גזית, אחד ממייסדי החברה, צפוי לעזוב את החברה בסוף השנה, ולפנות לעסקים פרטיים. עד למינוי מנכ"ל חדש ימלא את תפקידו יו"ר החברה, גדעון אילת.

גזית כיהן כמנכ"ל החברה מיום הקמתה, ומאז סייע לה לצמוח ולהתפתח. כיום, מדרגת החברה 150 חברות ביניהן שלושת הבנקים הגדולים, חברות המזון אסם ושטראוס, וכן חברות נדל"ן רבות.

כידוע, חברות הדירוג סופגות במשך תקופה ארוכה ביקורת רבה, בטענה על כך שפעמים רבות הן "סוגרות את האורווה לאחר שהסוסים כבר ברחו". לאחרונה ספגה מידרוג מכה נוספת, בדמות ביטול דירוג תעודות סל. גזית היה אחד מהגורמים שהתנגדו נחרצות למהלך, לנוכח העובדה כי ביטול הדירוגים יביא להפסד בהכנסות בהיקף של כ-2 מיליון שקל לשנה.

מידרוג הינה חברה בת של מודי'ס, חברת דירוג גלובלית מובילה בתחום הדירוג, המחקר וניתוח סיכונים. דירוגי מודי'ס וניתוחי החוב שלה מכסים יותר מ-110 מדינות, 11,000 חברות מנפיקות, 22,000 מוסדות פיננסיים ציבוריים ו- 94,000 מכשירים פיננסיים מובנים.

גדעון אילת, יו"ר מידרוג, ציין כי "גיל עזר להקים את החברה מאפס והוא משאיר אחריו את חברת הדירוג המובילה בישראל. אני מאחל לו בהצלחה בכל אשר יפנה בעתיד".