מורגן סטנלי מציג: תסריט האימה ל-2013 עם הערה אופטימית

בנק ההשקעות פרסם היום את תסריט האימים שלו לשנת 2013 שכולל התכווצות בתמ"ג של ארה"ב במשך 3 רבעונים ברצף ■ אך מציין שבאותה מידה שבה המצב יכול להתדרדר הוא יכול גם להשתפר

למרות האופטימיות בקרב הממשל בארצות הברית ובוול סטריט בנוגע להסכם אפשרי על התקציב שימנע את "הצוק הפיסקאלי" בסוף השנה, בנק ההשקעות מורגן סטנלי פרסמו היום את תסריט האימים שלהם למה שיקרה בעולם בשנת 2013 במידה וארצות הברית תיכנס לצוק הפיסקאלי והמשבר באירופה ימשיך להחריף.

לפי התסריט הפסימי ביותר של בנק ההשקעות כלכלות העולם ייכנסו למיתון חריף בשנה הבאה עם צניחה של 2% בתמ"ג העולמי. "הפעם יותר מתמיד, התחזית הכלכלית מבוססת על הצעדים שינקטו או לא ינקטו הממשלות והבנקים המרכזיים בעולם".

על פי התחזית, במידה וכלכלת ארצות הברית אכן תיפול מ"הצוק הפיסקאלי" אז אנחנו עומדים בפני התכווצות בתמ"ג של ארצות הברית בשלושת הרבעונים הראשונים של 2013. באירופה לעומת זאת, התסריט של הבנק עבור אירופה כולל מצב שבו הבנק המרכזי האירופי ייכשל במשימה שלו להוריד את התשואות על אגרות החוב של המדינות הבעייתיות כמו ספרד ואיטליה, ודחייה בתוכנית רכישת האג"ח שלו.

אך למרות שהתסריט הפסימי שמציג הבנק, הוא טוען שבאותה מידה שבה הדברים יכולים להשתבש הם גם יכולים להשתפר, ואם תצליח ארצות הברית להימנע מהצוק הפיסקאלי, אז ייתכן מאוד ואנו נראה קפיצה בצמיחה בארצות הברית ובעולם.