שטייניץ: "המבצע יביא שקט לדרום; ראוי לברך את רה"מ"

שר האוצר בגל"צ: "בשלב כלשהו ישראל תצטרך להכריע בעזה ולא רק להרתיע, כלומר לפורר את המערך הצבאי ואת השלטון. וזה כולל השתלטות מלאה על הרצועה"

"המחיר שכבר נגבה מחמאס הוא חריג מזה כמה שנים", אומר הבוקר (ד') שר האוצר יובל שטייניץ. "כחבר הקבינט אני חושב שראש הממשלה מנהל את המערכה הזו בצורה יוצאת מן הכלל, וראוי לברך אותו על כך.

"לא ירדנו מהרעיון למוטט את שלטון חמאס" הוסיך שר האוצר, ואמר כי "בשלב כלשהו ישראל תצטרך להכריע בעזה ולא רק להרתיע, כלומר לפורר את המערך הצבאי ואת השלטון. וזה כולל השתלטות מלאה על הרצועה.

"מטרות המבצע הן לאותת לחמאס שהמצב הנוכחי לא יכול להמשיך. אני משוכנע שהרתעה מטיבה תגמר בהפסקת אש עם הסכם. המבצע מנוהל בצורה יוצאת מן הכלל צבאית ומדינית, והוא יביא הרתעה משמעותית מאוד של הצד השני ושקט לתושבי הדרום.

"עדיין אין הסכם. אם יהיה שקט ייפסקו החיסולים, לא נפעל בעזה אם יהיה שקט. אבל לכל מי שרץ להסכים למדינה פלסטינית ביהודה ושומרון - אחרי שמסרנו את עזה לאבו מאזן, צריך להזהר שזה לא יחזור על עצמו ביהודה ושומרון, כי מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון - מה שקרה בעזה עלול לחזור על עצמו, ואנחנו לא רוצים להיות שם".