הפרמיירליג לא עוצרת: 200 מ' ליש"ט להסכם שידורים בתאילנד

רשת הכבלים התאילנדית, המשדרת גם בקמבודיה ולאוס, הכפילה פי 7 את הסכום ששולם עבור הליגה האנגלית. ההסכם הוא לשלוש שנים

הפופולריות של הפרמיירליג בחו"ל, ובעיקר במזרח הרחוק, ממשיכה להכניס לליגה סכומי עתק מזכויות שידור. הבוננזה האחרונה מגיעה מתאילנד, שם רכשה רשת הכבלים המקומית CTH את זכויות השידור של הליגה האנגלית הבכירה ל-3 שנים עבור סכום כולל של 200 מיליון ליש"ט. מדובר בעלייה דרמטית בהשוואה להסכם הקודם שעמד על 30 מיליון ליש"ט. רשת הכבלים CTH מפעילה 120 ערוצים ומשדרת ב-3 מדינות - תאילנד, קמבודיה ולאוס.

הפופולריות של הפרמיירליג במזרח הרחוק ובתאילנד נמצאת בקו עלייה תלול בשנים האחרונות. מנצ'סטר יונייטד כבר פתחה חנויות רשמיות בבנגקוק, ואף הודיעה כי בקיץ הבא הסיבוב המסורתי השנתי שלה יכלול הגעה לתאילנד ומשחק ידידות. צ'לסי וליברפול כבר הגיעו למסע משחקים. לחלק מהקבוצות בפרמייליג יש ספונסרים מחברות תאילנדיות.

ההסכם הנוכחי בתאילנד מקרב את הפרמיירליג ליעד שהציבה לא מכבר - הכנסה של 5 מיליארד ליש"ט בעונה מהסכמי שידור באנגליה ובחו"ל. המשמעות היא בעיקר עבור הקבוצות: החל מעונת 2013/14, קבוצה שתזכה באליפות הפרמיירליג תקבל כ-100 מיליון ליש"ט מזכויות שידור של הליגה, ללא קשר לכספים מזכויות שידור שמקבלות מהשתתפות במפעלים האירופיים.

בקיץ האחרון חתמה הפרמיירליג על הסכם שיא לשידור הליגה בבריטניה עם חברות סקיי ו-BT בשווי 3.018 מיליארד ליש"ט לשלוש עונות, שייכנס לתוקף בקיץ 2013.