פשרה בייצוגית נגד פמס: בעלי המניות יקבלו 10 מיליון שקל

בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד פמס ונגד בעלי השליטה דניאל ואברהם בלום, נטען כי החברה הפרה את חובות הדיווח למשקיעים

‎‎בעלי המניות של חברת המיגון פמס בשנת 2006 יקבלו מהחברה 10 מיליון שקל - כך הוסכם בהסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד פמס, נגד בעלי השליטה בחברה, האחים דניאל ואברהם בלום, ונגד הדירקטורים של פמס, בעילה של הפרת חובות דיווח למשקיעים על מצב החברה.

‏הסכם הפשרה הוגש היום (ה') על-ידי הצדדים לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, שצפוי לאשרו.

עוד הוסכם בפשרה כי כל אחד מהתובעים הייצוגיים יקבל מ-פמס 160 אלף שקל. כן הוסכם כי באי-כוחו של בנימין גבאי, עוה"ד יעקב סבו, דורון רדעי וניצן גדות, יקבלו שכר-טרחה בסך מיליון שקל. גם באי-כוחו של התובע הנוסף מור סוויל, עוה"ד עמית מנור ויוקי שמש, יקבלו על-פי ההסכם שכר-טרחה בסך כמיליון שקל.

‏בתביעה הייצוגית נגד פמס ומנהליה נטען כי בעלי השליטה בחברה, דניאל ואברהם בלום, גילו לציבור המשקיעים על הרעה במצב החברה רק כמה חודשים לאחר שהיה ידוע להם המצב.

‏‎‎אי-דיווח על דחיית הזמנות

‏‎‎בספטמבר 2006 הוגשה הבקשה הראשונה לנהל תביעה ייצוגית נגד החברה ונושאי המשרה בה, כשבנימין גבאי, משקיע המחזיק במספר קטן של מניות, טען כי החברה לא מסרה במועד דיווח מיידי בדבר התמשכות הליכי האישור של מוצר, שאמור להיות מסופק לצבא ארה"ב ועל דחיית הזמנות נוספות. התובע טען לתרמית, רשלנות והפרת חובת הזהירות.

‏בקשה נוספת לאשר תביעה ייצוגית ייצוגית באותו עניין הוגשה בתחילת 2008 על-ידי מור סוויל. בהמשך הדיון בבקשות אוחד, ובדצמבר 2011 אישר שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, מגן אלטוביה, לנהל את התביעה נגד פמס כייצוגית. ‏‎‎‏