"למקד את ההחזקה המנייתית בחברות מענפים דפנסיביים"

בבנק הפועלים "רואים לנכון לשמר את רמת החשיפה הנוכחית ברכיב המנייתי" ■ כלכלני לאומי: "עדיין קיימת עדיפות להטיית משקל ההשקעה לשוקי חו"ל"

"עם הירידה במפלס החששות במישור הביטחוני, ולקראת סיום עונת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי, אנו מעריכים כי המגמה מעבר לים תשפיע במידה רבה מבעבר על התנהלות שוק המניות המקומי. זאת, בדגש על אתגר הצוק הפיסקאלי בארה"ב ואי השקט הנוכחי בנוגע למדיניות הכלכלית באירופה. בשל האמור, ובהתחשב בעליות השערים החדות שהציג לאחרונה שוק המניות המקומי, אנו מוצאים כי עדיין קיימת עדיפות להטיית משקל ההשקעה לשוקי חו"ל". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוקי ההון.

בנוגע לשוק האג"ח מציינים בלאומי כי רמת התשואות הנמוכה הגוזרת תשואה ריאלית אפסית בחלקו הקצר של העקום תומכת בהחזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני, תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי.

באפיק קונצרני: לנוכח ירידת התשואות החדה שחלה בחודשיים האחרונים, יש להקפיד במיוחד בעת הנוכחית על בחירת אגרות חוב בהן התשואה הצפוייה הולמת את הסיכון. "ככלל אנו מעדיפים את סיכון החברות על פני סיכון הזמן. הדבר ניתן להשגה על ידי התמקדות בחברות תזרימיות ובמח"מ קצר (עד כ- 3 שנים) תוך פיזור ענפי ועיסקי גבוה".

בשוק המט"ח מעריכים בלאומי כי מגמת המסחר במטבע החוץ מול השקל תשוב להתנהל בדומה למגמת המסחר בעולם. עם זאת, במידה ותהיינה התפתחויות חדשות בגזרה הבטחונית עשוי השקל לחזור ולהיחלש, כאשר משקלם הנמוך יחסית של המשקיעים הזרים בשוק אגרות החוב הממשלתיות והמק"מ, צפוי למתן את המגמה.

בבנק הפועלים "רואים לנכון לשמר את רמת החשיפה הנוכחית ברכיב המנייתי, קרי אחזקה של 60%-70% מהפוזיציה שהוגדרה על ידי הלקוח, ותוך מתן הדעת לכך שרמת הסיכון בשוק עודנה גבוהה. למשקיעים שונאי סיכון, אנו עדיין ממליצים לנקוט בקו זהיר, עם חשיפה מנייתית נמוכה יחסית. אנו ממליצים למקד את האחזקה המנייתית במניותיהן של חברות מענפים דפנסיביים, המוטים לתחומי הבסיס, ופחות לחברות המוטות לצריכה הפרטית בישראל".