שר האוצר היווני: "יש התקדמות במגעים עם קרן המטבע"

את הדברים אמר אתמול יאניס סטורנאראס לעיתואנים בבלגיה בשלהי הדיונים על התקציב של האיחוד האירופי ■ על פי שר האוצר היווני, הסכימה קרן המטבע להתגמש במעט

האם סאגת העברת הסיוע ליוון עומדת להסתיים? שר האוצר היווני יאניס סטורנאראס אמר אתמול לעיתונאים בבלגיה כי קרן המטבע הבינלאומית הגמישה במעט את עמדותיה והפער בין הצדדים ירד ל-10 מיליארד אירו שצריך להיסגר על מנת שנתח נוסף מחבילת הסיוע, בהיקף של 31.5 מיליארד אירו, יועבר למדינה.

על פי דבריו של שר האוצר היווני, קרן המטבע הבינלאומית הסכימה להעלות במעט את אחוז החוב-תוצר שלה שיוגדר כבר-קיימא. סטורנאראס טען כי הקרן הסכימה לקבוע יעד חוב-תוצר חדש של 124% בשנת 2020 במקום היעד הקודם שעמד על 120%.

שר האוצר של יוון אמר כי היורוגרופ - פורום שרי האוצר של גוש האירו - כבר הסכימו על תוכניות להורדת יחס החוב תוצר ל-130% עד שנת 2020. "זה משאיר לנו פער של 5-6 נקודות האחוז בתמ"ג שצריך לסגור - שזה בערך 10 מיליארד אירו", אמר סטורנאראס.

אולם מקורות אחרים המקורבים לשיחות מצננים את ההתלהבות של שר האוצר היווני וטוענים שהפער בין הצדדים גדול יותר מכפי שמדווחים עליו ביוון, ושהצדדים עדיין רחוקים מלמצוא פתרון לבעיה הגדולה ביותר של גוש האירו.

האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית מנסים להוריד את החוב של יוון בעזרת הורדת הריביות, הארכת מועדי הפרעון של ההלוואות שהוענקו למדינה, רכישה חוזרת אג"ח ולגרום לבנק המרכזי האירופי לוותר על הרווחים שצפוי לקבל מאחזקותיו באגרות חוב של יוון, כך טען בכיר במשרד האוצר היווני בפני כתב של סוכנות "רויטרס".