האם המודלים הכלכליים מרמזים על סיום המשבר?

בדיון "מודלים כלכליים לחיזוי - השקעות עולמיות, טרנדים, הזדמנויות" שיתקיים בוועידת ישראל לעסקים 2012, יתמקדו בין השאר בתיאוריות חיזוי כלכליות לצורך איתור השקעות עולמיות ובהזדמנויות הקיימות

המין האנושי מחפש דרכים לחזות את העתיד ולהיערך אליו. גם כיום, בפתחה של 2013 , מודלים לחיזוי כלכלי שנויים במחלוקת בין אנליסטים, אנשי אקדמיה וכלכלנים בכירים. עם זאת, אין להתעלם מתחזיות על משברים כלכליים, כמו המשבר שחווה העולם ב-2008, ואותו חזו כלכלנים בכירים כגון בוב ג'נג'ואה ופרופ' סטיב קין, שאף צפה את התפוצצות בועת ההיי-טק בעבר. גם פרופ' נוריאל רוביני, המכונה "דר' אבדון" והידוע בתחזיותיו השחורות, מסכים כי גם כלכלנים יכולים לחזות את העתיד ולזהות סיכונים ומשברים קרובים.

אך מה לגבי עתיד ורוד יותר וזיהוי הזדמנויות? בדיון "מודלים כלכליים לחיזוי - השקעות עולמיות, טרנדים, הזדמנויות" שיתקיים בוועידת ישראל לעסקים 2012, יתמקדו בין השאר בתיאוריות חיזוי כלכליות לצורך איתור השקעות עולמיות ובהזדמנויות הקיימות. כמו כן יידונו המגמות הכלכליות, הפוליטיות והחברתיות של 2013. ממה כדאי להיזהר יותר ב-2013 - האם מטרור, אסונות טבע או תסיסה חברתית? איפה כדאי לשים את הכסף? ועד כמה המנהיגות בעולם תדע לקבל החלטות חכמות ולנקוט מדיניות נכונה בשנה הקרבה?

אורחי הפאנל יהיו ריאן בלוט, סגן נשיא PIMCO; ד"ר יוקון הואנג, העוסק בתחזיות כלכליות ופיננסיות לסין והשפעתן על ארה"ב ואירופה, מפרשניו הקבועים של ה-Financial Times; וג'ון וולדרון, מנהל בכיר בחטיבת ההשקעות גולדמן זאקס. כמו כן יתארח פרופ' סטיב קין, פרופ' לכלכלה ומימון באוניברסיטת מערב סידני. את הפאנל ינחה אדריאן פילוט, כתב מאקרו, "גלובס".

***

ועידת ישראל לעסקים 2012, הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן " 2013" - לאן?". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים ובכירי הכלכלה מהארץ ומהעולם. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בתאריכים 9-10 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2012:

http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=4281&leadid=411