אריק בנאדו מונה למאמן מכבי חיפה

הירוקים ירדו מהניסיון להביא את רן בן שמעון מקפריסין; הנשיא יעקב שחר: "הפערים מול לרנקה לא איפשרו את המהלך"; בנאדו: "זה היום המאושר בחיי"

קצת יותר משבוע אחרי פיטוריו של ראובן עטר מאימון מכבי חיפה, הודיע המועדון על מינויו של אריק בנאדו לתפקיד. בכך גם הסתיימו סופית המאמצים לשחרורו של רן בן שמעון, שיישאר מאמנה של לרנקה הקפריסאית עד תום העונה.

בחיפה טוענים כי ההחלטה על מינויו של בנאדו התקבלה כבר לפני כשבוע, אלא שפרסומה התעכב עד שהתבררה סוגיית תעודת הפרו של בנאדו מול ההתאחדות לכדורגל. בסופו של דבר הוחלט כי לצד בנאדו, שאימן את קבוצת הנוער ועדיין לא מחזיק בתעודת פרו כמתחייב בליגת העל, יעמוד על הקווים שמוליק חנין, מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער שמחזיק בתעודה הנדרשת.

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, אמר לאתר הרשמי של המועדון: "אריק היה המועמד הטבעי לקבלת התפקיד וכבר עשינו זאת בעבר עם רוני לוי. כאן נלקח בחשבון מצב הקבוצה ונבדקה האפשרות להביא מאמן מנוסה למשימה הלא קלה. היו לנו הצעות רבות מגורמים שונים. לפחות 4 מאמנים זרים מחו"ל ומספר מאמנים ישראליים. החלטנו לבדוק את האפשרות עם רן בן שמעון, ממנו קיבלנו מסר חיובי והערכה כי ישוחרר תמורת פיצוי לא גדול. כמועדון מסודר פנינו לא.א.ק לרנקה ונדהמנו מגובה הסכום שדרשו. הנושא ירד מבחינתנו מהפרק אולם רן, שמאוד רצה להגיע למכבי, ביקש 48 שעות לשכנוע בלרנקה. הפערים נשארו ולא אפשרו את המהלך. המשימה נמסרה לאריק לפני שבוע. אני גאה שהצלחנו לשמור אותה אצלנו עד שהובהרו התקנות ונערכנו בהתאם".

בנאדו עצמו אמר לאתר הרשמי: "זה היום המאושר בחיי, אני גאה ויש לי הזכות להיות מאמן מכבי חיפה, מרגע זה אני מרוכז במשימה הכי חשובה שהוטלה עליי מאז התחלתי לעסוק בכדורגל".

בנאדו פרש בסוף עונת 2010/11 מכדורגל. הוא שיחק בקבוצה הבוגרת של מכבי חיפה מאז 1991. הוא רשם 399 משחקים במדי הירוקים, ונפרד מהקבוצה לשתי קדנציות בבית"ר ירושלים.

בנאדו, שכבר עמד על הקווים במשחק הליגה האחרון של חיפה (0-0 נגד בני סכנין), ינסה להוציא את הקבוצה מהמצב אליו נקלעה - בתום 10 משחקים מדורגת חיפה במקום ה-12 בטבלה עם 8 נקודות.