העסקה הגדולה ביותר בכל הזמנים לקבוצת ספורט?

פוקס ספורטס תרכוש את זכויות השידור של קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס עבור כ-7 מיליארד דולר; ההסכם הוא ל-25 שנה

קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס נכנסה במארס האחרון לספרי השיאים כשהפכה לקבוצת הספורט שנמכרה במחיר הגבוה ביותר אי-פעם - 2.1 מיליארד דולר. כעת עומדת הקבוצה לנפץ עוד שיא ספורטיבי-כלכלי: רשת הטלוויזיה פוקס ספורטס תחתום עם הקבוצה על הסכם שידורים ל-25 שנה, במסגרתו תשלם לדודג'רס בין 6-7 מיליארד דולר. כך מדווח ה"לוס אנג'לס טיימס".

מדובר בעסקת זכויות השידור הגדולה בכל הזמנים עבור קבוצת ספורט. במסגרת ההסכם תהנה רשת פוקס משידור המשחקים בלוס אנג'לס, שנחשבת לשוק הטלוויזיה השני בגודלו אחרי ניו יורק.

ההסכם יבטיח לדודג'רס סכום ממוצע של 240-280 מיליון דולר בעונה מרשת פוקס ספורטס, בהשוואה ל-29 מיליון דולר ממוצע לעונה שהם מקבלים בהסכם הנוכחי (350 מיליון דולר ל-12 שנה).

פוקס ספורטס מוחזקת בבעלות תאגיד ניוז קורפ של איל התקשורת רופרט מרדוק. רק לפני שבוע השלים מרדוק עסקה נוספת הקשורה בקבוצת בייסבול,כאשר רכש 49% מערוץ הספורט הניו-יורקי YES המשדר את משחקי של קבוצת ניו יורק יאנקיז. במסגרת אותה עסקה סוכם כי YES ימשיכו לשדר את היאנקיז עד שנת 2042.

יש לציין כי כל קבוצה בליגות המקצועניות בארה"ב נהנית פעמיים: קודם כל מההסכם של הליגה לשידור המשחקים בערוצים הכלל-ארציים (שידורים מחוף לחוף). בנוסף, מאחר שרק חלק קטן מהמשחקים משודרים מחוף לחוף - רשאית כל קבוצה רשאית לחתום על הסכם שידורים עם תחנת טלוויזיה שתאפשר שידור המשחקים לאוכלוסיה המקומית.

בשנים האחרונות הפך הנתח של הקבוצות (בעיקר אלו מהשווקים הגדולים כמו ניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו, בוסטון) מההסכמים המקומיים לגבוה הרבה יותר מהנתח שהן מקבלות מהליגה. כך, למשל, חתמה לוס אנג'לס לייקרס על הסכם טלוויזיה מקומי ל-20 שנה שיבטיח לה ממוצע של 180 מיליון דולר לעונה; קבוצת הבייסבול טקסס ריינג'רס חתמה עם רשת פוקס על הסכם שידורים מקומי של 80 מיליון דולר לעונה (1.6 מיליארד דולר ל-20 שנה).