עסקת המיליארדים של היאנקיז: הסכם טלוויזיה עד שנת 2042

איל התקשורת רופרט מרדוק ירכוש 49% מערוץ הספורט הניו-יורקי YES, המוחזק בין היתר בבעלות של קבוצת הבייסבול. התנאי: הסכם השידורים הוארך ב-20 שנה

העסקה במסגרתה יימכרו 49% מהערוץ הספורט הניו יורקי YES לרופרט מרדוק עבור כ-1.6 מיליארד דולר, צפויה להשאיר נתח משמעותי גם לקבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז. לפי מתווה העסקה, תאגיד ניו-קורפ של מרדוק ירכוש 9% מהאחזקות של היאנקיז בערוץ (היאנקיז מחזיקים כיום ב-34% מהערוץ), וישלם תמורתם כ-270 מיליון דולר.

בנוסף, כחלק מתנאי העסקה נקבע כי הערוץ המשדר בכבלים לתושבי ניו יורק והסביבה, ימשיך לשדר את משחקי היאנקיז 20 שנה מעבר להסכם הנוכחי, עד שנת 2042. ההסכם הזה מבטיח ליאנקיז סכומי עתק מטלוויזיה - לפי הסכם השידורים הנוכחי, מקבלים היאנקיז כ-85 מיליון דולר לעונה עבור שידור המשחקים ב-YES, בהסכם שגדל ב-4% מדי עונה.

ב"בלומברג" מדווחים כי בעונה האחרונה של ההסכם החדש (שנת 2042), יעמוד התשלום השנתי שיקבלו היאנקיז עבור השידורים ב-YES על 350 מיליון דולר לעונה.

גם בנק ההשקעות גולדמן זאקס ייהנה מנתח מהמכירה: הבנק, שמחזיק 32% מערוץ הספורט YES הסכים למכור למרדוק 20% מהאחזקות (יישאר עם 12% בלבד אחרי העסקה) בתמורה לכ-600 מיליון דולר.

ניו יורק יאנקיז, שנמצאת בשליטה של משפחת סטיינברנר, מדורגת במקום השלישי ברשימת שווי מועדוני הספורט בעולם של "פורבס", עם שווי מוערך של 1.85 מיליארד דולר. בעונה שעברה רשמה היאנקיז הכנסת שיא - 439 מיליון דולר, 41% יותר מקבוצת הבייסבול המדורגת אחריה, בוסטון רד-סוקס.