הטיפ היומי: המניה שעלולה ליפול ב-20%

קרדיט סוויס מעריך שההאטה בצמיחה של H&M לא מתומחרת בשוק באופן מלא

רשת חנויות האופנה הבינלאומית H&M (בשמה המלא Hennes & Mauritz) כוללת כ-2,700 חנויות ב-48 מדינות ברחבי העולם. הרשת, שנוסדה בשנת 1947 בשבדיה, מעסיקה כיום כ-94 אלף עובדים. מניית H&M נסחרת בבורסה השבדית לפי שווי שוק של 361 מיליארד קרונות שבדיות (כ-54 מיליארד דולר).

המסחר ברוב שוקי הליבה של H&M באירופה היה חלש מהצפוי בעונת הסתיו - כך, באוקטובר מכירות חנויות זהות ירדו ב-5%. בהינתן ההיחלשות במדד אמון הצרכנים, נראה מאוד לא סביר שנתוני נובמבר יהיו טובים יותר.

בגרמניה, שאחראית ל-23% ממכירות H&M, מכירות האופנה ירדו בספטמבר ב-4%; בצרפת הירידה הגיעה ל-7.1%, ובאנגליה ל-0.6%. צרפת ואנגליה אחראיות כל אחת ל-7.2% ממכירות H&M. להערכתנו, למזג האוויר הייתה השפעה מועטה על הירידה.

בהתאם, אנו מורידים את התחזיות שלנו למכירות חנויות זהות ברבעון הרביעי, מעלייה של 2.7% לירידה של 0.3%. להערכתנו יש סיכון גם לפגיעה בשולי הרווח ברבעון הרביעי של 2012 וברבעון הראשון של 2013, על רקע הגדלת עלויות קידום המכירות והשפעת שערי חליפין. התחזיות שלנו לרווח הנקי למניה, הן לרבעון הרביעי והן לשנים 2012 ו-2013, נמוכות מקונצנזוס האנליסטים.

להערכתנו, בשוקי הליבה של H&M באירופה יהיה לחברה קשה לצמוח. ניסיון להמריץ את הקיפאון במכירות חנויות זהות שם יוביל להגברת הלחצים על שולי הרווח. ההתקדמות האיטית בכל הקשור לפעילות האונליין וההשקה הזהירה בשווקים המתפתחים יתרמו לצמיחת הרווח הנקי למניה בטווח הבינוני בקצב נמוך מזה שהיה בעבר (עלייה של 7.7% ב-5 שנים, לעומת 16.3% בעשור האחרון).

אנחנו מאמינים שההאטה בצמיחה לא מתומחרת בשווי הנוכחי של H&M. על מנת לשקף טוב יותר את התחזיות המעודכנות, אנו מורידים את מחיר היעד שלנו למניה מ-180 קרונות ל-175 קרונות (דיסקאונט של 20% ממחיר השוק). המלצתנו למניה נותרת ללא שינוי, "תשואת חסר".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר של קרדיט סוויס