נעילה חיובית בבורסה; אידיבי ירדה 5%, דלק עלתה 2.8%

הריבית נותרה ללא שינוי ■ החברה לישראל, גזית גלוב, אל-על, אלרוב ועוד חברות פרסמו הבוקר דוחות ■ עליות באירופה ובחוזים על מדדי ניו-יורק ■ נובל אנרג'י: ממתינים לאישור דוח ועדת צמח בממשלה

יום המסחר בבורסה באחד העם (ג') ננעל בעליות שערים ברקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. הריבית בארץ תישאר ללא שינוי בחודש דצמבר, על כך החליטו אתמול בבנק ישראל.

כאמור, הוועדה המוניטארית של בנק ישראל, בראשות הנגיד סטנלי פישר, הותירה את הריבית הבסיסית במשק ללא שינוי ברמה של 2%. לאחר שבחודש שעבר ביצע הבנק הפחתה מפתיעה ושנויה במחלוקת של 0.25%. ההחלטה הגיעה בהתאם להערכת הרוב המוחלט של החזאים בשוק ההון. בבנק ישראל מציינים כי "ירידה מסוימת בסביבת האינפלציה בחודשים האחרונים עשויה לתמוך בעדכון כלפי מטה של תחזית האינפלציה לשנה הקרובה, במסגרת התחזית שתפורסם במקביל להודעת הריבית לחודש ינואר". גם למבצע "עמוד ענן" מתייחס הבנק, וההערכה היא כי "צפויה תוספת חד פעמית להוצאות הבטחון אך מוקדם להעריך אם תהיה לכך השפעה על התקציב הכולל".

בתגובה לריבית, אמר רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, כי "בנק ישראל פותח דלת להורדת ריבית נוספת - אך לא במלואה. משפט המפתח הוא 'ירידה מסוימת בסביבת האינפלציה בחודשים האחרונים עשויה לתמוך בעדכון כלפי מטה של תחזית האינפלציה לשנה הקרובה'. הריבית לא תשתנה עד שבנק ישראל יבחן את השלכות ההגבלות החדשות על שוק הדיור ובנוסף ימתין לראות אם תקציב המדינה בשנה הבא אכן יעיד על המשמעת התקציבית הנחוצה". (לכל התגובות)

בעולם, שרי האוצר של 17 מדינות גוש האירו החליטו, לאחר דיונים ממושכים בימים האחרונים, להקל את תנאי חבילת הסיוע למדינה. ההסכמה על העברת נתח נוסף מחבילת הסיוע ליוון הושג בהסכמה בין ה-ECB, גוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית. יוון תקבל בדצמבר עוד כ-34.4 מיליארד אירו כסיוע ובמקביל הסכימו שרי האוצר להפחית את תשלומי הריבית על ההלוואות למדינה ולדחות את ההחזרים ב-10 שנים. בנוסף, הוחלט על תוכנית שאמורה לאפשר ליוון להוריד את נטל חובותיה מרמה של 190% מהתמ"ג ב-2014 לכ-124% מהתמ"ג בשנת 2020.

דנקנר נחקר בנוגע להנפקה

נוחי דנקנר, יו"ר ובעל השליטה בקבוצת אידיבי , נחקר אתמול ברשות ני"ע בחשד לעבירות תרמית בני"ע - כך הודיעה היום החברה בדיווח לבורסה.

נובל אנרג'י מסרה אתמול כי אם דוח ועדת צמח לא יאושר בממשלה, החברה, ששותפה בפרויקטים גדולים בישראל, לא תוכל לקבל החלטות בנוגע לעתידם. החברה בוחנת בימים אלה את פיתוח קידוח "לוויתן", בו היא מחזיקה כ-40%. בראיון ל"בלומברג" אומר מנכ"ל נובל, צ'ארלס דוידסון, כי "על הממשלה לאשר את ההמלצות, זה מרכיב חיוני". בין מסקנות "ועדת צמח" ליצוא הגז מישראל, התרת יצוא של עד 500 BCM גז טבעי, תוך שמירה של מחצית מהגז בכל שדה בו יותר מ-200 BCM, כעתודות לכיסוי הביקוש המקומי. "אנחנו לא יכולים לקבל החלטות לגבי העתיד של הפרויקטים הללו עד שנדע מהי רמת הייצוא שתהיה מותרת", אומר דוידסון. נציין את דלק אנרגיה , דלק קידוחים , אבנר ורציו .

האנליסטים גלעד אלפר וליאת גלזר מאקסלנס ממליצים למכור את מניות סלקום ופרטנר - הם מפחיתים המלצה למניות ל"תשואת חסר" מהמלצה קודמת של "תשואת שוק", עם מחיר יעד של 31 שקל לסלקום ו-20 שקל לפרטנר - נמוך ב-17.3% ו-16.3% ממחירי הבסיס של שתי המניות בהתאמה בבורסה בת"א.

עונת הדוחות תימשך היום ועד סוף השבוע. אתמול פרסם מזרחי טפחות תוצאות מאכזבות ובימים הקרובים יפרסמו שאר הבנקים הגדולים, ביניהם לאומי , הפועלים ודיסקונט, את התוצאות.

חברת התעופה אל על דיווחה הבוקר על תוצאות טובות ברבעון השלישי של השנה. בשורה התחתונה דיווחה אל על כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-37.4 מיליון דולר, לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2011.

החברה לישראל פרסמה היום דוחות. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 159 מיליון דולר ברבעון לעומת 151 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

גם חברת הנדל"ן המניב של חיים כצמן ודורי סגל, גזית גלוב , פרסמה הבוקר את תוצאותיה. ה-N.O.I גדל בכ-14% והסתכם בכ-928 מיליון שקל לעומת כ-811 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-F.F.O גדל בכ-29% והסתכם בכ-142 מיליון שקל לעומת 110 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אלרוב ישראל דיווחה כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-65.8 מיליון שקל (חלק מחזיקי ההון של החברה הסתכם ב-58.9 מיליון שקל), לעומת הפסד ברבעון המקביל אשתקד.

מזור רובוטיקה דיווחה היום על תוצאות שיא ברבעון השלישי. החברה הציגה הכנסות של 16.2 מיליון שקל - גידול של 171% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

חברת גיוון אימג'ינג הודיעה היום כי הגישה למנהל המזון והתרופות האמריקאי בקשה לשיווק גלולת הדור השני של גלולת PillCam Colon לצרכי צפיה (Visualization) של מערכת העיכול התחתונה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]