סטייל מחמם: צפו במבחר מעילים אופנתיים לחורף 2013 - כמה יעלה התענוג?

יצירתיים, ססגוניים, אלגנטיים ומלאים באפשרויות - המעילים של החורף הנוכחי מתאפיינים בעיצובים מקוריים ובשיק על-זמני, בזכות הגזרות המצוינות ועושר הצבעים והבדים

אדום

מעילים צריכים להיות קלילים אך סקסיים - זהו המסר העיקרי שמביא איתו המעיל האדום, כנראה הצבע הדומיננטי ביותר של החורף הזה. הקווים המאפיינים את המעילים האדומים מדגישים שיק פחות מהודק ומאולץ ויותר נינוח ומשוחרר. ההשראות לקוחות בעיקר מאופנת הרחוב אך תמיד ילוו בטוויסט עיצובי של שילובי בד מקוריים, צבעוניות בוהקת וגזרות סקסיות.

פוך

גם הפעם, לא טעו המעצבים כשהניחו שנשים יוציאו סכומי עתק על מעילים בגזרות שלוות, קלילות ורחוקות מהגוף, המתאימים לכל שעות היום ומשדרים סגנון חיים מודרני תוסס. כך, אפשר לנשום לרווחה ולהרגיש בנוח בתוך מעילי הפוך הגדולים, בגזרתם המקורית, הקוקטית והמסוגננת, בבדי הניילון המבריקים, בצבעוניות שאינה שגרתית אך עדיין הולמת את גווני החורף העמומים.

צבאי

יותר מכל פריט אופנה אחר, המעיל הצבאי מסמל את המפגש בין טכנולוגיה צבאית ללבוש המודרני. תחת הקו האלגנטי, מככבים דווקא מעילי הצמר המשלבים בין השראות צבאיות לבין הסגנון המחויט, שילוב מנצח שבין הרשמי לקז'ואל, על רקע גווני החורף הססגוניים, בגזרה דרמטית אך לא מחייבת. בתי אופנה בעולם מקדישים למעיל זה לפחות דגם אחד כל שנה, חלקם אף מציע העונה תחת הקטגוריה הזו גם את מעילי הדאפל בצבעים מאופקים של קאמל בגזרות נשיות מחמיאות ומדויקות.

פרווה

קישוטים הנחשבים נשיים, כמו רקמות או שזירת אבנים ופנינים, נעלמים העונה. המעילים נעשים בבירור נקיים ואלגנטיים במובן הישן של המילה. מלבד הפרוות, המופיעות בעיקר בצווארונים הגדולים, בשרוולים ובכובעים. רוב מעילי המעצבים עשויים פרווה אמיתית, ואילו האחרים עשויים חיקוי שנראה כמעט כמו הדבר האמיתי ויהלום גם את חובבי החיות.

קווילט

משחקי בדים הם נושא מרכזי בקולקציית המעילים של החורף הזה, והמעריצות הקבועות בוודאי לא יתאכזבו לגלות את מראה הפאם-פטאל עטוף בטקסטורת הקווילט, המהדהדת זיכרונות שאנל. טכניקת הריפוד התפוחה והרקומה, מאפיינת את מגמת הרטרו הכללית המחזירה עטרה ליושנה וההתייחסות אליה, לפני הכול, היא כאל קלאסיקה ונגישה. במסגרת ההרמוניה שבניגודים, גווני החורף הססגוניים מקבלים משמעות חדשה דווקא ככל שהעיצוב עצמו שמרני. התוצאה כצפוי ספורטיבית ומאוד אלגנטית בו-זמנית.

קטיפה

בניגוד לגישה הפונקציונלית, קולקציית מעילי הקטיפה המתוחכמת מוכיחה כי עדיין נותרו מעצבים המסרבים להסתכן באובדן הרעננות המשוגעת, שהיא באופן אירוני סימן ההיכר של הבד הכבד והשמרני. על אף הראוותנות המרומזת, מבעד לבד האיכותי והדרמטי וקשת הצבעים הייחודית אך מעודנת, כל השילובים יחד במעיל אחד מקפידים לשמור על גרסה ייחודית של חושניות חורפית ועל מיקוד נשי ופרקטי, כך שהעטיפה הקטיפתית תתאים כמעט לכל סגנון לבוש.

שכמייה

חייטות מוקפדת משולבת בתחכום אופנתי יוצרים את השילוב המנצח. כזה הוא המראה של מעיל השכמייה, בגזרת שרוול מעוגלת, היוצרת רושם של פלג גוף עליון רחב יותר ונינוח. הדגם הקלאסי הזה צבר לו עם השנים לקוחות נאמנות, אנינות טעם ומתוחכמות, המחפשות אחר השילוב המרענן של אלגנטיות מודרנית קצת אחרת. מיטב בתי האופנה מציגים החורף דגמים של מעילי שכמייה קוקטיים, המתאפיינים בעיצובים נקיים עם קריצה לשובבות נערית, בבדי צמר איכותיים שהופכים אותם ליוקרתיים ולכאלה שיתאימו גם לקוקטייל ערב חגיגי.

אוברסייז

ככלל, מעילי הנשים נעשים גדולים פי כמה מהרגיל, עם נוכחות גראפית בולטת, המחצינים רגע של עושר נדיב, המחליף את הדגמים הקצרים, הצרים והצעירים ששלטו בעונות הקודמות. גם הצבעים עצמם משתנים, ולצד הקלאסיקות האפורות והשחורות, מצטרפים צבעים רוויים, שנעים מגווני קאמל ועד סגולים, כחולים וגווני חלודה. בדומה למעילי הצמר העונה, גם בנישה הזו, האורך הוא פרמטר קריטי.

עור

מעיל עור הוא הרבה יותר ממעיל. מתוקף הרצון להשיג איזושהי צללית ברורה ונוכחת בעלת שמץ של הידור אורבני מחוספס, מעילי העור הנשיים העונה נוקשים ומפוסלים יותר, פעמים רבות מלווים באלמנטים המפנים עורף לרכות, כמו ניטים למשל, לעומת כאלה שמעוטרים בפרוות ובצמר שירלינג. כמו מגוון תיקי העור ההופכים לדומיננטיים כבגד בפני עצמו, כך גם מעילי העור, שמגיעים במגוון אורכים, סגנונות, צבעים, חומרים וטכניקות, תוך שימוש בגוונים מוכרים של חורף (אפור, שחור וחום) לצד גוונים צבעוניים יותר (כמו בורגנדי, וירוק-בקבוק).

טראנץ'

מעיל הטראנץ' הבריטי, הארוך והאלגנטי, משלב העונה יותר מתמיד סגנון, דיוק ופונקציונליות. לא בכדי, הפך הפריט הזה בעקביות ובהתמדה לדמות מרכזית באופנת הגברים של המאה ה-20, ובעשור האחרון אף החל לככב בענק על המסלולים באינסוף גרסאות נשיות מודרניות. לצד הטראנץ' הקלאסי באורך ברך, עם כפתור כפול וחגורת מותן, נמצא גם טראנץ' מקוצר עד המותן, באורך הירך ועוד.