קסטרו העסיקה עובדים ביום המנוחה השבועי - ונקנסה ב-57 אלף שקל

מדובר ב-80% מהקנס המרבי עפ"י החוק ■ השופטת הדס יהלום חייבה את החברה לחתום על התחייבות להימנע מעבירות על חוק זה למשך 3 שנים

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב הרשיע את חברת קסטרו בביצוע עבירה על חוק שעות עבודה ומנוחה, וגזר עליה קנס של 57.5 אלף שקל, המהווה 80% מהקנס המרבי על-פי החוק.

השופטת הדס יהלום גם חייבה את החברה לחתום על התחייבות להימנע מביצוע עבירות על חוק זה למשך 3 שנים, שאם לא כן תחויב לשלם 72 אלף שקל כעונש נוסף.

במסגרת חקירה של האגף לאכיפת חוקי העבודה של משרד התמ"ת במחוז תל-אביב, שנערכה בתחילת שנת 2008, התגלו בסניף של רשת קסטרו בקניון ארנה בהרצליה הפרות על חוקי העבודה הסוציאליים, הכוללות העסקת עובדים ביום המנוחה השבועי שלהם. זאת, בניגוד למותר על-פי חוק שעות עבודה ומנוחה, ובמספר מועדים.

נוכח הפרות אלה הגיש משרד התמ"ת, באמצעות עו"ד יאיר הלר, כתב אישום לבית הדין לעבודה. כתב האישום ייחס לקסטרו עבירות פליליות של העסקת עובדים ללא מתן מנוחה שבועית, ולמעשה תוך העסקתם 7 ימים רצופים ללא מנוחה במספר הזדמנויות.

בית הדין דחה את טענות קסטרו כי עשתה מאמצים למנוע את ביצוע העבירות, וקבע כי החברה לא הציגה כל ראיה כי נקטה באמצעים כלשהם להבטחת קיומם של חוקי המגן על העובדים. בית הדין גם ציין כי אין מדובר במעידה חד-פעמית.

השופטת קבעה כי יש למנוע נורמות התנהגות פסולות, וכי יש לקבוע ענישה שתרתיע מעסיקים מפני התנהלות כזו.

בית הדין דחה את טענת קסטרו כי יש להקל עליה בעונש מכיוון שרצתה להגיע להסדר טיעון. לדבריה, משרד התמ"ת אינו חייב להסכים להסדר טיעון, במקרה שהוא סבור כי הסדר כזה אינו משקף את חומרת העבירה.

התובעת הראשית בתמ"ת, עו"ד גלי לוי, בירכה על גישת בית הדין, שגזר על החברה קנס משמעותי. לדבריה, אי-הסכמת התביעה לסיים את התיק בהסדר טיעון אינה יכולה להוות עילה להקלה בעונש.

מקסטרו נמסר: "אנו נמשיך להקפיד על ימי המנוחה של כל עובדינו, בהתאם למגזרים השונים ועל-פי חוק. התביעה הוגשה בגין מספר מקרים בודדים שקרו לפני שנים בניגוד לנהלי החברה ואינם מייצגים את מדיניותה".